اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

مسئولان مطالبات چایکاران را پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر با تاکید بر ضرورت پرداخت به‌موقع مطالبات چایکاران گفت: قشر پرتلاش چایکاران به شدت دچار مشکلات عدیده اقتصادی هستند.

مسئولان مطالبات چایکاران را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمد حسین تقی‌زاده در نماز جمعه این شهر با اشاره به زمینه‌های قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: مبارزه با دستگاه خلافت ظالمانه یزید یکی از اساسی‌ترین زمینه‌های قیام امام حسین (ع) شد.

وی با بیان اینکه مسئله امامت و رهبری از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است، افزود: رهبر جامعه اسلامی باید دارای علم کافی، عدالت، پاکی و شجاعت و تدبیر و درایت باشد اما یزید فردی جاهل، فاسد و ستمگر بود و  شایستگی تکیه زدن بر منصب خلافت اسلامی را نداشت و باید با او مبارزه می‌شد بنابراین امام حسین(ع) به مبارزه با او برخاست تا نظام دینی و الهی تشکیل دهد.

امام جمعه رودسر با اشاره به روایاتی از پیامبر اسلام (ص) در باره اهمیت جایگاه حاکمان اسلامی و نقش آنها در صلاح و یا فساد جامعه، گفت: مبارزه با بدعت‌ها از جمله دیگر زمینه قیام ابا عبدالله (ع) زیرا بدعت در دین به شدت نکوهیده است و حتی پیامبر (ص) فرمود: شما حق ندارید به چهره بدعت‌گذار لبخند بزنید که او تشویق شود.

وی بدعت را به معنای وارد کردن مطلبی در حوزه معارف دینی که سندیت ندارد، دانست و تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمود هرگاه بدعتی در امت من پیدا شود علما باید با آن مقابله کنند در غیر این صورت مورد لعن خدا و ملائکه و مردم می‌شوند.

تقی‌زاده در ادامه با تبریک میلاد با سعادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت موسی کاظم (ع) و میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، از مسیحیان آزاده خواست تا با ستمگری حکام مسیحی که حقوق انسان‌ها را پایمال کرده و جنایت می‌کنند بیزاری جویند زیرا حضرت مسیح (ع) به شدت مخالف ظلم و ستمگری بود.

وی همچنین تشکیل نهضت سوادآموزی با فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 را گرامی نگه داشت.

خطیب جمعه رودسر هدف اصلی طراحی آمریکا در سوریه را نابودی حلقه وصل زنجیره مقاومت در منطقه نامید و ابراز کرد: آمریکا به دنبال ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان تا کنون در سه دهه به تنهایی دفاع کرده و در برابر صهیونیست‌های غاصب ایستاده است.

وی در ادامه از مسئولان خواست مطالبات چایکاران را به‌موقع پرداخت کنند و خاطرنشان کرد: این قشر پرتلاش به شدت دچار مشکلات عدیده اقتصادی هستند و حتی برای نان شب خود مانده‌اند و مسئولان چه هنگام می‌خواهند مشکلات آنها را برطرف کنند و تقاضا می‌شود چایکاران را دریابند.

ا‌نتهای پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول