اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر:

مطالبات ساکنان منظریه از اداره راه بلاتکلیف است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر خمینی‌شهر گفت: پس از صدور دستور وزیر اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود برای رفع مشکل ساکنین و مردم شهرک منظریه خمینی شهر عمل نکرده است.

مطالبات ساکنان منظریه از اداره راه بلاتکلیف است

سید امیر صهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار کرد: دو ماه قبل در جلسه مشترک مسئولان شهرستان با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد طی دو ماه مبلغ 47 میلیارد ریال برای رفع مشکل ساکنان شهرک منظریه پرداخت شود.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی شهرک منظریه خمینی‌شهر متعهد به رفع مشکلات این شهرک است.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر با اشاره به اینکه تاکنون ساکنان این شهرک در دریافت خدمات عمرانی و آسفالت معابر با مشکل و در بلاتکلیفی به سر می‌برند، گفت: بخش عمده از کوچه‌ها و معابر این شهرک خاکی و در بدترین شرایط قرار دارد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد طی دو ماه مبلغ 47 میلیارد ریال در ازای هزینه خدمات دریافت شده توسط اداره کل راه و شهرسازی در شهرک منظریه به شهرداری خمینی‌شهر پرداخت شود.

صهری در ادامه گفت: دستور شخص وزیر راه و شهرسازی و موافقت وزارت راه شهرسازی اعلام شده است، متأسفانه این موضوع در اداره کل راه و شهرسازی متوقف شده با مانع برخورد کرده است.

وی خطاب به مسئولان اداره کل راه و شهرسازی گفت: انتظار ما این است اداره کل راه و شهرسازی در حل مشکلات شهرک منظریه هر چه سریع‌تر اقدام کند تا اهالی و ساکنان را از بلاتکلیفی خارج کند.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر در درخواست دیگری گفت: حل مشکلات بیش 30هزار نفر از مردم منظریه و پول خدمات دریافت شده درگذشته نباید با مشکلات اختلافی اداره راه و شهرسازی با شهرداری مخلوط شود و مسئولان استان مانع تراشی نکنند.

وی با اشاره به پرداخت به موقع مبلغ مورد توافق به شهرداری خمینی‌شهر گفت: برای حل مشکلات مردم و ساکنان شهرک منظریه برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی نیاز هر چه زودتر این مبلغ پرداخت شود تا شهرداری و شورا بتوانند خدمات مورد نیاز را به مردم این شهر ارائه کنند.

*عوارض آلایندگی 7 ماه پرداخت نشده است

صهری با اشاره به تصویب پرداخت 27 درصد از حق آلایندگی صنایع استان به خمینی‌شهر گفت: طبق مطالعات به اثبات رسیده سهمیه خمینی‌شهر از آلایندگی مشخص و قابل اجرا است.

وی افزود: آخرین پرداخت حق عوارض آلایندگی در ابتدا سال جاری بوده و در حدود هفت ماه هیچ پرداخت از استان به ما انجام نشده است.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر با بیان اینکه سهمیه خمینی‌شهر شامل عوارض و آلایندگی صنایع مختلف استان است، افزود: استانداری اصفهان در مورد پرداخت به موقع حق آلایندگی وعده‌ای بسیاری به ما داده است.

* شهرداری خمینی‌شهر با مشکل جدی مالی روبه‌رو است

وی با بیان اینکه شهرداری خمینی‌شهر با مشکل مالی روبه‌رو است، افزود: تمام امور عمرانی خمینی‌شهر متوقف شده و انتظار ما کمک دولت در پرداخت مطالبات به حق مردم خمینی‌شهر است.

صهری با اشاره به اینکه ما توقع و انتظار دیگری از دولت نداریم، گفت: پرداخت مطالبات معوق دولت در توسعه خدمات شهری و امور عمرانی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار شهرداری و مردم شهر پرداخت به موقع حق و حقوق خمینی‌شهر است نیازی به مساعدت و کمک جدید نداریم، پرداخت حقوق عقب افتاده مردم خمینی‌شهر بزرگ‌ترین کمک به ماست.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر اضافه کرد: ما در جلسات متعدی که با مسئولان استان و کشور داریم پیگیر دریافت مطالبات مردم خمینی‌شهر هستیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول