اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان خبر داد

مطالبات 700 میلیارد تومانی بانک‌های عامل گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان گفت: بانک‌های عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان در مجموع بیش از 700 میلیارد تومان مطالبات معوق شامل تکلیفی و غیرتکلیفی دارند.

مطالبات 700 میلیارد تومانی بانک‌های عامل گیلان

سید مهدی طلوعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت مشارکت گسترده بانک ملی گیلان در طرح‌های زیربنایی و گردشگری استان را تشریح کرد.

وی با اشاره به مشارکت بانک ملی در دهها پروژه‌ عمرانی، اظهار کرد: بانک ملی ایران در سال‌های گذشته و امسال بیش از 90 درصد تعهدات خود را در قبال طرح‌هایی در بخش‌های مختلف انجام داده که برخی از شاخص‌ترین آنها طرح‌های زیربنایی از جمله بیمارستان قائم، بیمارستان پارس، طرح‌های ورزشی در شرق و غرب گیلان است.

این مسئول، طرح‌های گردشگری در سطح شهرستان‌های استان که برخی از آنها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی دیگر نیز در ماه‌های آینده تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، را از دیگر مشارکت‌های بانک ملی ذکر کرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های بانک ملی را مشارکت در ساخت هتل پنج‌ ستاره «مزرعه معین» در جاده ماسوله معرفی کرد و گفت: کار این پروژه تقریباً به پایان رسیده و تسهیلات آن پرداخت شده است.

به گفته وی، بانک ملی ایران بزرگ‌ترین بانک تجاری ایران و جهان اسلام با استفاده از امکانات گسترده در به اتمام ‌رساندن طرح‌هایی با توجیه فنی اقتصادی و مالی آمادگی کامل دارد.

طلوعی، یکی دیگر از پروژه‌هایی را که با کمک تسهیلات این بانک در حال انجام است، بیمارستان قائم (عج) رشت عنوان کرد و یادآور شد: این بیمارستان در سال‌های 1389 و 1391 در دو مصوبه دبیرخانه کارگروه اشتغال از تسهیلات بانک ملی تا سقف 140 میلیارد ریال که در بخش ساختمان و تاسیسات به مبلغ 86 میلیارد ریال بوده، استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه تمام مبلغ پروژه مذکور پرداخت شده و ساختمان طرح به اتمام رسیده است، افزود: صرفاً محوطه‌سازی پروژه بیمارستان قائم (عج) باقی‌مانده است و در بخش تجهیزات نیز تاکنون مبلغ 39 میلیارد ریال پرداخت شده و طبق آخرین پیش فاکتورهای ارائه شده، مبلغ 15 میلیارد ریال در حال پرداخت است.

این مسئول افزود: طبق اظهار مدیران شرکت تا پایان سال‌ جاری طرح مذکور آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیر امور شعب بانک ملی گیلان اضافه کرد: برای پروژه قائم (عج) مبلغ 50 میلیارد ریال نیز در دو مرحله و از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین در سال‌های 1386 و 1390 مصوب شده و تاکنون با نظارت کامل در بخش ساختمان 4 میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت صورت گرفته است و برای خرید تجهیزات مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب و در حال پرداخت بوده و با اعطای تسهیلات مذکور طرح به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی، دوران مشارکت طرح مذکور را پنج‌ساله خواند و اذعان کرد: بیمارستان قائم (عج) جزو طرح‌های بزرگ استان در بخش ایرانگردی و جهانگردی است.

طلوعی، پروژه بیمارستان پارس رشت را مصوبه کارگروه اشتغال در سال 89 دانست و تصریح کرد: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان به مساحت تقریبی بالغ بر 28 هزار مترمربع زیربنا، معادل 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده به تصویب رسید که 100 میلیارد ریال از این تسهیلات از تیر‌ماه سال گذشته تاکنون پرداخت شد و ساختمان بیمارستان پارس طبق اعلام کارشناسان با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گفته وی، در سال‌های اجرای طرح‌های بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و کارآفرین استان، مبلغ 4 هزار و 155 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی اعطا شده که بیش از 3 هزار و 500 میلیارد ریال در بخش صنعت و تولید بوده است.

این مسئول، خاطرنشان کرد: بانک‌های عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های عامل گیلان در مجموع بیش از 700 میلیارد تومان مطالبات معوق شامل تکلیفی و غیرتکلیفی دارند.

وی تصریح کرد: بانک‌های عضو کمیسیون مذکور با توجه به رهنمود مقام معظم ‌رهبری در سال 1391 تمام هم و غم خود را برای اجرای تاکیدات رهبر معظم انقلاب به کار بسته‌اند؛ به طوری که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های آسیب‌پذیر 100 درصد به تعهدات خود عمل کرده و تعداد بسیار زیادی از طرح‌ها را به سرانجام رسانده‌اند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول