اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری بخش رایانه‌ای جشنواره قرآنی کشور در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به گستردگی فعالیت قرآنی و دیجیتالی در استان قم، بخش رایانه‌ای جشنواره قرآنی کشور به قم داده شده است.

برگزاری بخش رایانه‌ای جشنواره قرآنی کشور در قم

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در جلسه ارزشیابی موسسات قرآنی که با حضور مشاور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به جایگاه والای قم در سطح کشور اشاره کرد و ابراز داشت: از استان قم به دلایل گوناگونی انتظارات خاصی می‌رود که باید این انتظارات را پاسخ گفت.

وی افزود: شهر قم مرکز نشر فرهنگ دینی به جهان است به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این شهر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: از زمانی که مرکز قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت مرکز قرآن و عترت ارتقا یافته پشتیبانی بیشتری از فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: در آستانه برگزاری جشنواره قرآنی در کشور هستیم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش رایانه‌ای این جشنواره در قم برگزار خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتالی قرآن در قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: استان قم در زمینه فعالیت‌های قرآنی و دیجیتالی ظرفیت و استعداد فراوانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه استان قم در زمینه انیمیشن سازی فعالیت مطلوبی دارد گفت: اکنون 10 موسسه در استان قم به فعالیت انیمیشن سازی اهتمام دارند.

وی ادامه داد: به همین منظور در تلاش بودیم بخش انیمیشن قرآنی را نیز در این جشنواره به قم واگذار کنیم که مقرر شد این بخش از سال آینده به استان قم اختصاص یابد.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه استان قم به دلیل زیرساخت‌هایی که دارد از فعال‌ترین حوزه‌ها در زمینه رسانه‌های دیجیتال است، اظهار داشت: رسانه‌های دیجیتال در استان قم به 10 زبان دنیا ترجمه می‌شود که می‌تواند در پنج بخش روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، بهترین اثر تحقیق، بهترین اثر با نگاه عمومی و... به مخاطبان خدمات ارائه کند.

وی به اهداف برگزاری این بخش از جشنواره در استان قم اشاره و ابراز کرد: معرفی فعالان در عرصه قرآن، ارزیابی و ارزش‌گذاری از بهترین‌ها، دسترسی عموم افراد به نرم‌افزارها، ایجاد رقابتی سالم و عرضه آخرین دستاوردها از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

اسماعیلی‌طبا اذعان کرد: استان قم بیشترین استفاده از پهنای باند اینترنت را در سراسر کشور دارد که نشان‌دهنده ظرفیت عظیم کمی در کنار ظرفیت محتوایی است.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول