اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور قائم مقام قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها

خبرگزاری فارس: مشاور قائم مقام قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به برنامه‌های قرآنی در استان‌ها خبر داد و گفت: برای هر استان حداقل 2 میلیارد ریال از این بودجه تخصیص خواهد یافت.

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی ظهر امروز در جلسه ارزشیابی و رتبه‌بندی موسسات قرآنی قم اظهار داشت: یکی از مهمترین مقولات تامین موسسات قرآنی رتبه‌بندی و نوع ارزشیابی آنهاست.

وی افزود: تنها راه رعایت عدالت در تامین بودجه برای موسسات قرآنی، استفاده از یک نظام مهندسی و سیستماتیک است.

مشاور قائم مقام قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بحث ساختاری این نظام گفت: موسسات قرآنی از ابتدای دولت نهم تاکنون فعالیت بسیاری داشتند که برای حمایت بیشتر نیازمند ارزشیابی هستند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این ساختار در بدنه دولت قوت بیشتری داشته باشد، ابراز داشت: برای سال جاری 2 میلیارد ریال جذب نیم درصد بودجه داشتیم و مصوبه راه‌اندازی شورای توسعه قرآنی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

تلاش برای جلوگیری از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی

سعیدی با اذعان به موازی‌کاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: طبق این مصوبه آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه به یک تجمیع رسیده و در یک دسته قرار می‌گیرند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی به ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: با ایجاد این معاونت از بسیاری موازی‌کاری‌ها جلوگیری شده و وضعیت روشنی در برنامه‌های قرآنی کشور خواهیم داشت.

مشاور قائم مقام قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برنامه‌های قرآنی استان قم در کمیته‌ای تصویب شده و بعد از بررسی ابعاد گوناگون با حضور امام جمعه و مدیران تمام دستگاه‌های استان مطرح می‌شود.

اختصاص 10 میلیارد تومان به برنامه‌های قرآنی

سعیدی افزود: در سطح کشور بودجه 10 میلیارد تومانی برای برنامه‌های کمیته‌ها تصویب شده که طی آن برای هر استان حداقل 200 میلیون تومان اختصاص پیدا کند.

وی به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: فعالیت این موسسات به چهار دسته ویژه، متوسط، خوب و ضعیف تقسیم می‌شود که بر این اساس بودجه و حمایت به آن اختصاص پیدا خواهد کرد.

مشاور قائم مقام قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: شورای انقلاب فرهنگی به هر نهادی یک وظیفه واگذار کرده که وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسائل قرآنی توجه به مسائل ترویجی و تبلیغی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی فعالیت در استان‌ها در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد، افزود: وضعیت روشنی از فعالیت موسسات قرآنی در کشور خواهیم داشت و هر چند این رتبه‌بندی‌ها دقیق نیست ولی برای آمایش سرزمینی این اقدامات انجام می‌شود و معترضان می‌توانند مراتب اعتراض خود را با مدارک مستند به کمیته استانی ارسال کنند.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول