اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین خبر داد

راه‌اندازی پورتال مردم دات آی آر به صورت پایلوت در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: پورتال مردم دات آی آر به صورت پایلوت در این استان ایجاد می‌شود.

راه‌اندازی پورتال مردم دات آی آر به صورت پایلوت در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری عباسعلی درافشانی اظهار داشت: سعی شده تا برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن خدماتی را که بیشترین میزان مراجعه و سهولت در اجرا را دارند برای عرضه در پورتال انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه خدماتی که مراجعه بالایی دارند را شناسایی و در اولویت قرار داده‌ایم، افزود: همچنین آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که به طور داوطلبانه اعلام همکاری کرده‌اند نیز در اولویت اجرا قرار دارند.

درافشانی زمان اجرای این طرح در استان قزوین را پایان دی ماه دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قراردادهای منعقد شده تا خدمات به صورت تمام الکترونیکی به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به شناسایی یک هزار و 442 خدمت برای معرفی پورتال بیان کرد: برای ارائه این خدمات یک کارتابل الکترونیکی برای مردم و یک کارتابل برای تمامی کارکنان دولت در همه سطوح ایجاد شده و خدمات دولت با حداقل فرآیند‌های انجام کار ارائه می‌شود.

درافشانی اذعان داشت: با اجرای این طرح در استان قزوین منتظر بازخوردهای آن هستیم تا در صورت بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام  و در مرحله بعد گستره خدمات مذکور به سایر خدمات و دستگاه‌های اجرایی و حتی در مقیاس کشوری توسعه یابد.

وی به خدماتی که در اولویت ارائه در این پورتال قرار دارند، اشاره کرد و گفت: خدماتی مانند گرفتن استعلام گواهی‌های تحصیلی یا احراز هویت جزو اولویت‌های اصلی است که امکان دارد به روش آنلاین و آفلاین صورت گیرد.

درافشانی ابراز داشت: بانک‌های اطلاعاتی مربوط به ایثارگران یا بانک‌های اطلاعاتی که گواهی مدرک تحصیلی را در مقاطع مختلف چه دانشگاه و چه در آموزش و پرورش نگهداری می‌کنند، همچنین خدمات مربوط به گواهینامه و گذرنامه و بانک اطلاعات اصناف نیز در این مجموعه در حال پیگیری هستند.

وی اضافه کرد: خدماتی که نیازمند به بروزرسانی آنلاین نیستند برای ارائه در پورتال ایران دات آی آر بیشتر پیشنهاد می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تصریح کرد: البته این ویژگی نیز در پورتال لحاظ می‌شود تا اگر بانک‌های آنلاین نیز امکان ارائه سرویس داشته باشند، بتوانند در این پورتال به صورت وب سرویس متصل شوند و خدماتشان را ارائه دهند.

وی با اشاره به اهداف دیگر ایجاد این خدمات بیان کرد: از اهداف دیگر ارائه خدمات، موضوع ارتقای سلامت اداری و شفافیت در نحوه کارکرد سیستم‌ها و افزایش سرعت در ارایه خدمت است.

انتهای پیام/2667/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول