اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار استانداری خراسان ‌رضوی خبر داد

فعال‌سازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار استانداری خراسان‌رضوی از فعال‌سازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی خبر داد.

فعال‌سازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی

هادی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: هدف از اجرایی شدن فعال‌سازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات را کاهش مراجعات بیش از 300 ارباب رجوع و مکاتبات فراوان دستگاه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل آمار ‌و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین وظایف دفتر آمار و اطلاعات اجرای طرح‌های آماری ابلاغی از سوی مرکز آمار ایران، جمع‌آوری و انتشار اطلاعات جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی در قالب نشریاتی همچون سالنامه آماری، گزیده شاخص‌های فصلی و سالانه و انجام طرح حساب‌های اقتصادی خراسان‌رضوی است.

مدیرکل آمار ‌و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی با اشاره فعال‌سازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات تصریح کرد: هدف از اجرایی این امر را افزایش سرعت و سهولت دسترسی به اطلاعات آماری استان است.

وی در تائید این مطلب به مراجعات بیش از 300 ارباب رجوع و مکاتبات زیاد دستگاه‌ها و سازمان‌ها در رابطه با آمار و اطلاعات، نقشه‌ها و لایه‌های ‌GIS استان اشاره کرد.

ذاکری با اشاره به فعالیت‌های دیگر دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: ذیل دفتر آمار و اطلاعات سه گروه تخصصی فعالیت می‌کنند که شامل گروه جمع‌آوری آمارهای عمومی، گروه نقشه و GIS‌، گروه استخراج و بازبینی طرح‌های آماری است.

وی در ارتباط با نشریه گزیده شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: این نشریه به‌ صورت سالانه و فصلی در قالب الگوی واحد در تمام استان‌‌های کشور تهیه و چاپ می‌شود و همزمان با چاپ نشریه استان اطلاعات آن در زیرپورتال دفتر به آدرس  http://Amar.khorasan.ir قرار می‌گیرد.

مدیرکل آمار‌ و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی افزود: دفاتر آمار و اطلاعات در هر استان علاوه بر وظایف استانی، نماینده مرکز آمار ایران هستند و در همین ارتباط امسال خراسان‌رضوی حدود 150 طرح ابلاغی از سوی مرکز آمار ایران را در دستور کار خود دارد.

ذاکری تصریح کرد: طرح‌های ابلاغی توسط مرکز آمار ایران به عنوان آمارهای مستند و قابل ارائه کشوری در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته تا در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی اجتماعی مورد استفاده و عمل قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های تهیه و جمع‌آوری اطلاعات در قالب طرح‌ها، عملیات به‌روز رسانی نقشه‌های آماری و بهنگام‌سازی لایه‌های GIS بر اساس نیازهای استان مطابق برنامه‌ریزی قبلی صورت می‌گیرد در پایان گروه استخراج و بازبینی نتایج حاصل از فعالیت‌های آماری و نقشه را به منظور استخراج جداول و یافته‌ها، داده آماری و مرکز آمار ایران ارسال می‌کند.

ذاکری اظهار کرد: پس از اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 و در راستای سیاست‌های دولت و تاکید مرکز آمار ایران دو فعالیت در دستور کار دفتر آمار و اطلاعات قرار گرفت که نخستین موضوع تهیه شناسنامه و پیشنهاد اجرای طرح‌های آماری، نقشه و لایه‌های GIS توسط دستگاه‌های اجرایی استان است.

مدیرکل آمار ‌و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی در ادامه بیان کرد: ضمن ابلاغ استاندار و در راستای ماده 54 قانون برنامه از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده تا فعالیت‌های آماری حوزه تخصصی خویش را پس از کسب مجوز از دفتر آمار و اطلاعات و انجام هماهنگی‌های لازم اجرا کنند.

وی در پایان اظهار کرد: موضوع  دیگری که دارای اهمیت فراوانی است بحث واگذاری تمام فعالیت‌های اجرای دفتر به شرکت‌های خصوصی دارای صلاحیت استانی از سوی مرکز آمار ایران است که زمینه ورود بیشتر این دفتر را به سیاست‌گذاری در بحث آمار استان و پرداختن به تجزیه و تحلیل اطلاعات فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول