اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی با اهرم هنر میسر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت:‌ در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به توسعه مبانی فرهنگ در جامعه باید به اهرم هنر توجه شود.

توسعه فعالیت‌های فرهنگی با اهرم هنر میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در نشست مشورتی هیئت نظارت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل با دستگاه‌های فرهنگی شهرستان خلخال در دفتر امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: هنر اصلی‌ترین اهرم جهت رسیدن به عالی‌ترین وجه فعالیت‌های فرهنگی است و باید در برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ در جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون غرب با دیدگاه هنر در قالب شعر، داستان، فیلم کوتاه و بلند و سایر فعالیت‌ها در صدد تضعیف فعالیت‌های فرهنگی است که در این راستا دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی باید فعال‌سازی کانون‌های مساجد در کنار پایگاه‌های مقاومت بسیج را در دستور کار قرار داده و با چاشنی همدلی، در مقابل هجمه‌های مختلف فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال نیز در این نشست ضمن اشاره به مساجد این مکان معنوی را کانون حرکت اجتماعی مردم عنوان کرد و گفت: بهترین مکانی که تعالیم ارزشمند فرهنگی و مذهبی توسط روحانیت برای مردم تبلیغ و تبیین می‌شود مسجد است و باید با برنامه‌ریزی منسجم و همدلی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی نیاز دینی و فرهنگی مردم در این مکان فراهم شود.

هوشنگ محمدی نیاز اصلی و اساسی کنونی جامعه را کار فرهنگی دانست و افزود: در فضاهای فرهنگی است که اصالت و ارزش‌های دینی و اسلامی منتقل می‌شود.

وی از مسئولان و نمایندگان مجلس خواست ضمن در نظر گرفتن مشکلات کانون‌های مساجد و بحث فرهنگی کشور، مقوله اختصاص اعتبار و تامین بودجه جهت توسعه کانون‌ها و تجهیز این مراکز را در جلسات تخصیص بودجه مطرح کرده و اعتبارات لازم جهت تحقق بیش از پیش اهداف کانون‌ها را فراهم آورند.

فرماندار شهرستان خلخال کانون‌های مساجد را محل انس‌گیری جوانان با شکل علمی‌تر، کارشناسی‌تر و تخصصی‌تر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: در عین حال که به تشکیل کانون‌ها همت کرده‌ایم باید در مراقبت و هدایت و توسعه کانون‌ها نیز کوشا باشیم.

محمدی تصریح کرد: فعالیت پررنگ کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت در سنگر مسجد باعث خواهد شد که با سوق دادن امکانات دیگر به روستاها باعث جلوگیری از خروج جوانان از روستاها و قطع مهاجرت آنها از زادگاهشان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید احمد معصومی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال نیز ضمن اشاره به فعالیت 32 کانون مساجد در شهرستان خلخال گفت: هم‌اکنون نیز مکاتبات لازم جهت صدور مجوز برای پنج کانون دیگر برای شهرستان خلخال به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شده که در صورت موافقت با تشکیل آنها، شهرستان خلخال تا پایان سال بیش از 37 کانون مساجد خواهد داشت.

انتهای پیام/62008/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول