اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان گچسارانی:

فضای فرهنگی مناسب در گچساران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: کارگردان گچسارانی با انتقاد از نبود فضای مناسب فرهنگی در این شهرستان گفت: در این راستا همتی مضاعف در ایجاد یک جریان بودجه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی مورد نیاز است.

فضای فرهنگی مناسب در گچساران وجود ندارد

نویسنده و کارگردان گچسارانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهارداشت: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری به نرم‌افزار و سخت‌افزار نیاز داریم.

امیر نوروزی با بیان این‌که در گچساران یک وجب فضای مطلوب و مناسب فرهنگی وجود ندارد، افزود: در این زمینه، تلاش برای ایجاد یک مجرا و جریان بودجه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها مورد نیاز است.

عدم همکاری اداره‌ها در ترخیص هنرمندان شاغل

نویسنده و کارگردان گچسارانی با اشاره به شرایط بسیار بد زندگی هنرمندان خطاب به مسئولان گچساران گفت: اگر از طرف مسئولان برای تخصیص بودجه ویژه به هنرمندان تلاش و رایزنی صورت گیرد، کمک بسیار ارزشمندی به جامعه هنری و فرهنگی این شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به محدود بودن آنچه که در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران قرار می‌گیرد، خواستار توجه جدی مسئولان به حوزه هنر شد.

این کارشناس ارشد هنرهای نمایشی با بیان این‌که پول‌های زیادی برای فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور هزینه می‌شود، اظهار داشت: این هزینه‌های هنری و فرهنگی جریان صحیح و اصولی خود را ندارد.

نوروزی با طرح این پرسش که اگر قرار است اجرای عمومی در گچساران باشد، چرا تنها اداره فرهنگ و ارشاد باید متولی این قضیه باشد، تصریح کرد: در شهرهای دیگر به عنوان مثال سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، سالن‌های خود را در اختیار گروه‌های هنری قرار می‌دهد اما در گچساران از سالن‌های اداری برای برگزاری عروسی استفاده می‌شود.

این هنرمند گچسارانی عدم ترخیص هنرمندان شاغل در اداره‌های مختلف را از مهم‌ترین معضلات هنرمندان دانست و تصریح کرد: هنرمندان برای شرکت در برخی فعالیت‌های مهم باید از مرخصی شخصی خود استفاده کنند و برخی اداره‌ها با ترخیص کردن هنرمندان موافقت نمی‌کنند.

نوروزی افزود: این در حالی است که بخشنامه 800-80 ریاست جمهوری به وضوح به این مسئله تأکید کرده است.

انتهای‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول