اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد

بخشودگی وام‌های تا سقف 10 میلیون تومان کشاورزان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وام کشاورزانی که توانایی پرداخت اقساط خود را ندارند تا سقف 10 میلیون تومان بخشوده می‌شود.

بخشودگی وام‌های تا سقف 10 میلیون تومان کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، رضا نجفی در جلسه شورای اداری شهرستان زهک اظهار داشت: شهرستان زهک به‌عنوان قطب کشاورزی و دامپروری استان محسوب می‌شود.

وی افزود: انگور یاقوتی، وجود نژاد گاو سیستانی، مخازن چاه نیمه و سه مرکز تحقیقاتی، کشاورزی و دامپروری در این شهرستان، آن را به قطب کشاورزی تبدیل کرده ولی از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها به‌خوبی استفاده نشده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از 190 هکتار باغ موجود در استان، 120 هکتار آن در شمال استان واقع است.

نجفی بیان کرد: طرح انتقال آب با لوله که یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهرستان زهک است، تسریع یافته و تا پایان سال‌جاری اجرا می‌شود.

وی در ادامه از بخشودگی وام‌های تا سقف 10 میلیون تومان کشاورزان خبر داد و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شده تا کشاورزانی که توانایی پرداخت اقساط خود را ندارند، اقساط آن‌ها توسط بانک کشاورزی به‌صورت پنج ساله مجدداً برایشان قسط‌بندی شود و بانک‌ها نیز موظف به اجرای این طرح هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان به طرح‌های گلخانه‌ای اشاره و تصریح کرد: طرح خوبی برای گلخانه‌داران منطقه مصوب شده که هر کشاورز می‌تواند در کنار چاهک کشاورزی خود هر تعداد گلخانه به هر مساحت که بخواهد احداث و تسهیلات دریافت کند.

غلامعلی گنجعلی قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از آغاز به‌کار بازارچه مرزی چوتو در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: تنها استانی که در امر صادرات و واردات از معافیت گمرکی برخوردار می‌باشد استان سیستان و بلوچستان است که باید بازارچه‌های مرزی توسعه یابد و از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

عباس بازیار معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از لایه‌روبی انهار درجه 2 و سه خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان زهک به لحاظ منابع آب زیرزمینی، 4 هزار و 250 حلقه چاهک کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول