اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

1200 تن برنج خارجی توزیع شده است/ ذخیره‌سازی 2500 تن میوه شب عید در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از توزیع یک هزار و 200 تن برنج خارجی در مرکز استان اردبیل خبر داد.

1200 تن برنج خارجی توزیع شده است/ ذخیره‌سازی 2500 تن میوه شب عید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار مرکز استان اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه مناسبت‌های عزاداری اربعین حسینی و آخر ماه صفر هستیم نیازمندی‌های هیئت مذهبی و دستجات عزاداری به نحو شایسته تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجناس اساسی و اقلام پرمصرف از قبیل شکر، روغن و برنج با اقدامات قبلی جذب و تامین شده است.

فرماندار اردبیل یادآور شد: این در حالی است که توزیع برنج خارجی در سطح شهر اردبیل آغاز شده و حدود یک هزار و 200 تن بین شهروندان توزیع شده و به فروش رسیده است.

اکبری گفت: روغن‌ نباتی نیز با 15 درصد تخفیف زیر قیمت بازار در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و شرکت‌های تعاونی اتکا و ادارات به صورت عرضه مستقیم توزیع شده و در اختیار همشهریان قرار گرفته است.

این مسئول همچنین عرضه مستقیم کالا و اقلام پر‌مصرف و مورد نیاز عموم مردم را در قالب نمایشگاه‌های بهاره و در آستانه خرید‌های شب عید خانواده‌ها مهم و موثر در کنترل التهاب کاذب بازار اعلام داشته و بر آن تاکید کرد.

رئیس شورای تنظیم بازار اردبیل بیان داشت: البته راه‌اندازی و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالاها را نباید مربوط به ایام منتهی به پایان سال دانست و در مناسبت‌های مختلف باید در این زمینه کوشش و فعالیت کرد.

اکبری به ابتکارات ارزشمند در مدیریت روانی و کنترل آخرین وضعیت حاکم بر قیمت اقلام اشاره کرد و افزود:‌ حتی در اواسط فصل نیز از جمله جشن بزرگ انقلاب و مناسبت مهم دهه فرخنده فجر نسبت به این مهم اقدام شایسته صورت می‌گیرد.

وی نظارت مستمر، کنترل دقیق قیمت‌ها و تامین کالاهای پر‌مصرف را از تکالیف ضروری دستگاه‌های متولی اعلام کرد.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: با توجه به نیازمندی مردم برای اقلام پروتئینی و مرغ ضرورت ذخیره‌سازی و توزیع آن در مناسبت‌های آینده همچنین مرحله خرید و ذخیره‌سازی مرکبات و میوه مورد نیاز شب عید در مراکز سردخانه‌ای آغاز شده است.

اکبری ادامه داد: تلاش می‌کنیم سیب قرمز تا سقف یک هزار تن از محل تولیدات استانی و بیش از یک هزار و 500 تن پرتقال نیز از استان‌های شمالی تامین،‌ انبار و ذخیره‌سازی شود.

این مسئول با تاکید بر مقابله با ارائه اجناس نامرغوب و غیر‌بهداشتی نیز گفت: فروشندگان باید از عرضه مواد غذایی ناسالم و غیر‌بهداشتی حذر کرده و در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: مجامع امور صنفی با مراقبت‌های لازم و بازرسی‌های مستمر نسبت به رفع نواقص و نارسایی‌های موجود در مراکز عرضه مستقیم مواد غذایی اقدام قانونی را انجام دهند.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار مرکز استان اردبیل با اشاره به رصد قیمتی بیش از 50 کالای اساسی در مرکز استان و مقایسه آن با سایر مناطق و مراکز استان‌ها یادآور شد: در این مقایسه آماری قیمت این نوع اقلام مصرفی و مورد نیاز حتی از میانگین کشوری نیز پایین است.

اکبری در پایان توفیق به دست آمده را حاصل همراهی،‌ رعایت انصاف از سوی اصناف، کسبه و بازار توصیف کرد و اذعان داشت: از طرف دیگر تلاش و اهتمام دستگاه‌های متولی در مدیریت مناسب و پیگیری‌ مصوبات کارگروه تنظیم بازار و اقدام به هنگام در اتخاذ تدابیر مناسب و پیشگیرانه از التهاب غیر‌واقعی و کاذب بر روی قیمت‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62005/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول