اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش گردشگری کرمانشاه-2

نان برنجی سوغاتی به قدمت 150 سال

خبرگزاری فارس: نان برنجی نوعی شیرینی کرمانشاهی است که قدمت و پیشینه آن در کرمانشاه به 150 سال پیش باز می‌گردد.

نان برنجی سوغاتی به قدمت 150 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استان کرمانشاه از دیرباز در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار داشته است و مسافران زیادی به این منطقه رفت و آمد داشته‌اند؛ قرار گرفتن این استان در مسیر راه عتبات عالیات (راه کربلا)، موقعیت ممتازی را نصیب کرمانشاه و کرمانشاهیان کرده است.

استان کرمانشاه نزدیک‌ترین نقطه به مرجع شریف حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایران اسلامی است و عبور زائران کربلا از این استان برای کرمانشاهیان جای شکرگزاری دارد و مردم این دیار از گذشته تاکنون در میهمان‌نوازی، به‌ویژه میهمان نوازی از زائران عتبات عالیات شهره هستند.

موقعیت کم‌نظیر استان کرمانشاه از لحاظ کثرت آثار تاریخی، اماکن گردشگری و جاذبه‌های تفریحی موجب شده مسافران زیادی هر ساله از سراسر دنیا به این استان بیایند و از نقاط مختلف آن دیدن کنند.

کرمانشاهیان از گذشته به فکر پخت ماده‌ای بوده‌اند که ماندگاری و جنبه غذایی بالایی داشته باشد، از این‌رو مردم این دیار سعی در تهیه شیرینی از جنس خوراک اصلی مسافران و زائران کردند.

یکی از این شیرینی‌ها نان برنجی است که قدمت و پیشینه آن در کرمانشاه به 150 سال پیش و زمان حکومت قاجار باز می‌گردد و از 150 سال پیش به بعد یکی از سوغات معروف کرمانشاه است.

در تهیه این شیرینی از آرد برنج، گندم، پودر شکر، روغن جامد، تخم مرغ، گلاب و هل استفاده می‌شود. نان برنجی انواع گوناگونی نیز دارد که از آن میان می‌توان به نان برنجی ساده و نان برنجی زعفرانی اشاره کرد.

مردم کرمانشاه علاوه بر این‌که از نان برنجی برای سوغاتی استفاده می‌کنند، در مراسم شادی و غم نیز برای پذیرایی از میهمانان از نان برنجی استفاده می‌کنند.

طعم دلچسب نان برنجی موجب شده که طرفداران زیادی در نقاط مختلف ایران و حتی جهان داشته باشد.

از دیگر شیرینی‌های محلی کرمانشاه می‌توان به کاک، نان خرمایی، نان شکری و بژی اشاره کرد.

 

 انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول