اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

استفاده از برنج وارداتی در استان برنج‌خیز کهگیلویه و بویراحمد تأسف‌آور است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استانی که خود تولید کننده برنج است سالانه چندین تن برنج وارد می‌شود که جای تأسف دارد.

استفاده از برنج وارداتی در استان برنج‌خیز کهگیلویه و بویراحمد تأسف‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از واردات برنج به کشور ادامه داد: با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری که حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بوده در حال حاضر تلاش بر افزایش صادرات وجود دارد که با ولایت‌مداری فاصله زیادی در این خصوص است.

صابری با اشاره به فراهم کردن مصرف داخلی و حمایت از تولید کننده داخلی تاکید کرد: در استانی که خود تولید کننده برنج است سالانه چندین تن برنج وارد می‌شود که جای تأسف دارد لذا باید گفت دوست‌دار نظام و رهبری کسی است که کالای داخلی با کیفیت خوب تولید کرده و حمایت از مصرف داخلی داشته باشد.

مسئول ارشد اجرایی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش بر افزایش هر چه بیشتر تولیدات داخلی داشته باشند تا نیازی به واردات نباشد که روزانه شاهد واردات قابل وصفی در این خصوص هستیم.

این مسئول با آمار ارائه شده از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مبنی بر واردات برنج تایلندی به این استان گفت: با آمار موجود افتخار می‌کنیم که برنج تایلندی یا دیگر برنج وارداتی مصرف می‌کنیم که این ولایت‌مداری و پیروی از خط رهبری نیست.

صابری با بیان اینکه بدنه بازار دارای توانمندی‌هایی است خاطر نشان کرد: کسبه خوب و مطمئنی داریم که نیاز به تصمیم‌گیری از سوی دستگاه‌ها نبوده و کسبه بازار به صورت دسته جمعی کالای خود را تامین و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام به درج قیمت کنند.

وی به شرح وظایف ستاد تنظیم بازار پرداخت و گفت: قیمت‌گذاری و تایید نرخ ارائه شده از سوی برخی دستگاه‌ها و راهکارهای اساسی در مقاطعی از سال که کمبودی وجود داشته باشد، برنامه‌ریزی برای موضوعی که ممکن است مخل بازار باشد و تعیین نرخ هتل‌ها برای حوزه گردشگری برخی از وظایف این جلسه است.

انتهای پیام/2571/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول