اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر خبر داد

مبارزه با کرم ساقه‌خوار‌ برنج در شالیزارهای قائمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

مبارزه با کرم ساقه‌خوار‌ برنج در شالیزارهای قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش‌نیا اظهار داشت: مبارزه با آفت کرم ساقه‌خوار برنج در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان با استفاده از 900 هزار عدد تریکو کارت انجام گرفت.

وی درباره اجرای برنامه‌های کنترل بیولوژیکی با آفات در اراضی باغی این شهرستان گفت: در راستای سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی استان در تولید محصول سالم و حفظ محیط زیست، برنامه کنترل آفات مرکبات با مصرف 500 هزار عدد کفشدوزک کریپت در سطح 500 هکتار از باغات این شهرستان اجرا شده است.

در خبر دیگر از این سازمان، مرتضی ولی‌پور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت مبارزه پاییزه علیه آفات و بیماری‌های درختان سیاه ریشه، زمان مناسب مبارزه پاییزه باغات سیاه ریشه را از نیمه دوم آذر ماه اعلام داشت و افزود: به منظور مبارزه و کاهش جمعیت زمستان‌گذران عوامل بیماری‌زای گیاهی نظیر، پیچیدگی برگ هلو و شلیل و شانکر درختان میوه هسته‌دار، محلول‌پاشی درختان مذکور با قارچ‌کش‌های مسی نظیر اکسی کلرور مس 4-3 کیلوگرم در هزار لیتر آب توصیه می‌شود.

وی محلول‌پاشی درختان آلوده به شپشک سفید توت با استفاده از روغن ولک زمستانه، به نسبت 2 تا 5/2 درصد را توصیه و مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به منظور حصول نتیجه بهتر در عملیات سمپاشی برای کنترل آفات و بیماری‌ها ضروری است کلیه سرشاخه‌های درختان به محلول تهیه شده آغشته شود.

این مسئول جهت پیشگیری از مسمومیت‌های احتمالی، رعایت نکات ایمنی از قبیل، استفاده از دستکش، ماسک و لباس مخصوص سمپاشی، عدم خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن هنگام سمپاشی و شستن اعضای آلوده بدن با آب و صابون را پس از اتمام کار الزامی دانست و خاطر نشان ساخت: باغداران جهت کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراکز جهاد کشاورزی و خدمات کشاورزی دهستان‌ها و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای‌پیام/86003/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول