اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

200 تن برنج در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از توزیع 200 تن برنج از ابتدای ایام محرم تاکنون در بین هیئت‌های مذهبی این استان خبر داد.

200 تن برنج در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

علیرضا جیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم تاکنون 200 تن برنج، 100 تن شکر، 50 تن گوشت قرمز و روغن به وفور در بین هیئت‌های مذهبی استان و مردم توزیع شده است.

وی افزود: هر کیلوگرم برنج 780 تومان، شکر 580 تومان و روغن نباتی چهار و نیم کیلوگرمی یک هزار و 50 تومان عرضه شده است.

جیلان بر ضرورت نظارت بر بازار، گفت: روزانه تعداد زیادی از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی مورد بازرسی بازرسان بازرگانی قرار می‌گیرد که بر اساس آن با متخلفان بازار برخورد جدی می‎شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه عرضه مستقیم کالا را بخشی از برنامه‌ دولت به‌منظور اجرای برنامه سیاست تنظیم بازار دانست و گفت: عرضه‌ مستقیم کالاهای اساسی برخی اقشار جامعه، باعث کاهش تنش‌های موجود در بازار و تعدیل قیمت‌ها شده است.

این مسئول ادامه داد: در واقع دولت تلاش کرده تا با این کار به شکلی موردی به بازار وارد شده و با توزیع برخی اقلام مصرفی، تنظیم بازار، کاهش قیمت‌ها و جلب رضایت اقشار ضعیف و کم‌‌ درآمد جامعه را در این ماه دنبال کند.

جیلان خاطرنشان کرد: دولت باید با برنامه‌‌ریزی برای کاهش هزینه‌‌های تولید واحدهای تولیدی با افزایش تولید، زمینه کاهش قیمت و تنظیم بازار کالاها را فراهم کند.

وی عامل دیگری که برای کاهش قیمت‌ها را که می‌توان بر آن نظارت داشت عامل توزیع است، متذکر شد: در فعالیت‌های اقتصادی از تولید تا مصرف دو عامل تولید کننده و مصرف کننده وجود دارد و ما بین این دو، عامل توزیع است که هر چه این فرایند طولانی‌تر و پیچیده‌تر شود قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول