اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

امکان برداشت سوم برنج در مازندران فراهم شد/ ساخت ادوات کشاورزی بومی شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: با همت کشاورزان مازندرانی و همکاری جهاد کشاورزی کشت دوم رتون و برداشت سوم برنج برای نخستین بار در مازندران و کشور فراهم شد.

امکان برداشت سوم برنج در مازندران فراهم شد/ ساخت ادوات کشاورزی بومی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدعلی‌اکبر طاهایی در جلسه ستاد توسعه کشاورزی استان با اشاره به قابلیت بالقوه مازندران در حوزه کشاورزی و دامپروری، خواستار اهتمام جدی بخش‌های مختلف برای بالفعل کردن این قابلیت‌ها شد.

استاندار مازندران افزود: بخش دامپروری باید به نحوی توسعه یابد که تولیدات آن به بازارهای جهانی راه یابد.

طاهایی با اشاره به اهمیت حفظ مزارع موجود و عدم تبدیل آنها به باغات جدید بیان کرد: الگوی اصلاح باغات موجود استان و توسعه این باغات در دستور کار شرکت‌ها و بنگاه‌های کشاورزی استان قرار گیرد.

وی بر توسعه دامپروری با الگو و جذب دانش و تکنولوژی‌های روز و توسعه نژاد دو منظوره سمینتال با اولویت بکارگیری دانش‌آموختگان استان تاکید کرد و عنوان داشت: بنیاد مستضعفان در راستای توسعه کمی و کیفی دامپروری استان با احداث واحدهای پرورشی جدید و همچنین طرح پرورش گونه‌های گیاهی و دارویی به ویژه گل محمدی را در استان اهتمام کند.

استاندار مازندران افزود: ترویج و آموزش فناوری‌های جدید در حوزه کشاورزی یک سرمایه بزرگ است که باید به مزارع انتقال یابد.

طاهایی دستاورد بزرگ برداشت سوم برنج را محصول تلاش و همکاری کشاورزان مازندرانی با اداره ترویج جهاد کشاورزی و بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی مدرن در این راستا دانست و خواستار شد: طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تا تحقق اهداف این طرح در استان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: تکنولوژی ساخت همه ادوات کشاورزی خصوصا کمباین برنج در استان بومی شود.

نماینده عالی دولت در استان با توجه به توانمندی ویژه استان مازندران در بخش کشاورزی و امکان توسعه کمی و کیفی در کلیه زیربخش‌های مرتبط با این بخش، طی مذاکره تلفنی با دبیر ستاد توسعه کشاورزی کشور، خواستار افزایش اعتبار توسعه کشاورزی در استان شد.

انتهای پیام/86003/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول