اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام شد

راه اندازی نخستین مرکز آموزش جوار زندان خراسان شمالی در شیروان

خبرگزاری فارس: نخستین مرکز آموزش جوار زندان خراسان شمالی در شیروان با حضور رئیس سازمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشوردر شیروان راه اندازی شد.

راه اندازی نخستین مرکز آموزش جوار زندان خراسان شمالی در شیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، این مرکز پیش از ظهر امروز با هدف آموزش مددجویان و توانمندسازی آن‌ها برای اشتغال مفید و مولد پس از آزادی به منظور تأمین معاش و باز دارندگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان و همچنین تأثیر مثبت روحی،روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس اجرا شده است.

این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر‌مربع و با اعتباری بالغ بر یک‌صد و بیست میلیون تومان از اعتبارات فنی و حرفه‌ای و زندان‌ها احداث شده است.

به گزارش فارس، این مرکز دارای هشت کارگاه برق، ساختمان،جوشکاری برق، تاسیسات، اتومکانیک، صنایع ساختمان و تراشکاری می‌باشد.

مرکز فوق شامل تجهیز کامل کارگاه اتومکانیک شامل؛ خرید استند آموزشی موتور پژو و پراید و ایجاد کارگاه تعمیرکار آبگرمکن های خورشیدی شامل؛خرید آبگرمکن های خورشیدی، آبگرمکن دیواری یا پکیج، ایجاد و تجهیز کارگاه درودگری، ایجاد کارگاه نسوان، ارتقای کارگاه جوشکاری لوله کشی گاز خانگی و تجاری،تکمیل کارگاه تراشکاری است.

در حال حاضر در زندان شیروان هفت کارگاه فعال در زمینه معرق، خیاطی، سنگ تزئینی، صنایع دستی، خیارشور، پلاستیک و جوشکاری وجود دارد که برای بیش از دویست نفر از زندانیان موجود در زندان سبب اشتغال‌زائی شده است.

پارسال 5500 نفر و امسال تاکنون سیصد نفر از زندانیان این ندامتگاه آموزش‌های فنی و مهارت را فرا گرفته‌اند که در پایان به آنان گواهینامه فنی و حرفه ای و صنایع دستی و مهارت آموزشی اعطا شده است.

در مراسم بهره برداری از این مرکز مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای و زندان شیروان خواستار تخصیص بیش از 1500 میلیون ریال اعتبار برای تحقق برنامه‌های آتی توسعه این مرکز شدند.

انتهای پیام/63001/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول