اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس:

زندان آخرین راه حل و برای ضرورت است

خبرگزاری فارس: جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه زندان آخرین راه حل و برای ضرورت است، گفت: هدف از زندانی کردن یک شخص تنبیه شدن وی، برگشت او به اجتماع و بازدارندگی دیگران از انجام جرم است.

زندان آخرین راه حل و برای ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب اسماعیل اکبری صبح امروز در همایش پیشگیری از وقوع جرم داراب با اشاره به اینکه زندان آخرین راه حل و برای ضرورت است اظهار داشت: آزادی حق اولیه و خدادادی هر انسان به شمار می‌رود و هرجا که از افراد سلب شود نقض حقوق انسانی است.

جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اضافه کرد: هیئت وزیران برای هر زندانی در ایران 13 مترمربع فضا پیش‌بینی کرده که این فضا شامل استراحتگاه، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، فضای هواخوری، فروشگاه و سایر فضاها است.

وی با اشاره به اینکه هدف از زندانی کردن یک شخص تنبیه شدن وی، برگشت او به اجتماع و بازدارندگی دیگران از انجام جرم است خاطرنشان کرد: زندان لازمه هر جامعه‌ای است زیرا افرادی هستند که باید ارتباط آنان با اجتماع قطع شود اما نباید این‌گونه القا کنیم که زندان تنها راه حل جلوگیری از جرائم است.

اکبری افزود: 77 درصد از زندانیان در ایران کسانی هستند که کمتر از سه ماه در زندان به سر می‌برند.

در ادامه این جلسه رئیس دادگستری داراب اظهار داشت: هم‌ مرز بودن با استان‌های هرمزگان و کرمان برای ورود مواد مخدر، وجود جاده ترانزیت و قاچاق کالا و اتباع بیگانه، دروازه ورودی استان فارس و وجود 100 هزار موتورسیکلت در داراب موجب شده است تا ظرفیت‌های قوی برای وقوع جرائم در این شهرستان وجود داشته باشد.

محسن مدرسی پور ادامه داد: ضرب و جرح عمدی و غیر عمدی به ویژه با موتورسیکلت بیشترین جرائم شهرستان داراب را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: خرید، فروش، حمل و استعمال مواد مخدر و اعتیاد دومین جرائم و پس از آن سرقت‌های خرد و کلان سومین جرائم داراب از نظر فراوانی است.

مدرسی‌پور با بیان اینکه اختلافات ملکی و اراضی رتبه چهارم جرائم در داراب را به خود اختصاص داده است افزود: نداشتن اسناد مالکیت و انجام معاملات به صورت شفاهی مهم‌ترین علت اختلافات ملکی و اراضی است.

وی تصریح کرد: داراب به عنوان پایلوت در استان فارس برای اجرای طرح پیشگیری از وقوع جرم انتخاب شده و برای این منظور نیاز به همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات این شهرستان است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول