اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری اردبیل:

4250 تابلوی راهنمایی در اردبیل نصب شد

خبرگزاری فارس: معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری اردبیل گفت: تاکنون بیش از 4 هزار و 250 مورد تابلوی راهنمایی برای استفاده عموم مردم در سطح شهر اردبیل نصب شده است.

4250 تابلوی راهنمایی در اردبیل نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا فتوحی صبح امروز در جلسه ساماندهی تابلوهای معابر شهری در اردبیل اظهار داشت: این تابلوها در سه قسمت فراهم شده تا با نصب آن عموم مردم به ویژه مسافران و شهروندانی که از سایر نقاط به اردبیل سفر می‌کنند بتوانند مقصد خود را سریع‌تر و به سهولت تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی از این تابلوها به صورت اخباری و اطلاعاتی تهیه شده که شامل گردش به چپ یا راست هستند و برخی دیگر از این تابلوها نیز به صورت خطر و هشدار‌دهنده تهیه شده که در معابر و خیابان‌ها نصب شده است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری اردبیل یادآور شد: قسمت سوم تابلوها نیز اغلب تابلوهای هدایتگر و راهنمایی‌کننده هستند که مسیر متعدد شهر را تعیین می‌کنند.

فتوحی گفت:‌ ما سعی کردیم در معابر، خیابان‌ها و برخی گذرگاه‌ها با نصب تابلوها و خط‌کشی‌هایی که در معابر گذر عابر پیاده فراهم کردیم برای هموطنانمان سهولت در تردد شهری را به وجود آوریم.

این مسئول عنوان کرد:‌ ما در شهرداری اردبیل با همراهی دستگاه‌هایی همچون پلیس راهور در قسمت‌های مختلف و معابر گوناگون این تابلوها را نصب کردیم به طوری که نصب این تابلوها به همراه راه‌اندازی 250 ایستگاه اتوبوس و 200 تابلوی ایستگاه تاکسی و سایر تابلوها زمینه‌ساز سهولت تردد و استفاده هموطنان از وسیله نقلیه عمومی شود.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری اردبیل بیان داشت: ما علاوه بر نصب تابلوها در سطح شهر با همکاری شورای شهر سعی کردیم گذرگاه‌های عابر پیاده را نیز تعیین کنیم و نسبت به راه‌اندازی گذرگاه‌های مکانیزه عابر پیاده اقدامات لازم را با حضور سرمایه‌گذاران انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فتوحی با یادآوری اینکه بسیاری از این تابلوها متناسب با موقعیت و شرایط شهر اردبیل نصب شده تا مشکلی در تردد و همچنین گذر عابران پیاده، رانندگان و مسافران و گردشگران به وجود نیاید، افزود:‌ تابلوها به اندازه کافی مشخص و برجسته است تا در سایه هشدارهای ارائه شده شاهد آن باشیم تخلفات به حداقل رسیده و یک عامل بازدارنده را در این حوزه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد:‌ تابلوهای اخباری و اطلاعاتی بیشتر به شکل دایره‌ای و مستطیل و تابلوهای هدایتگر به شکل مثلث و در اشکال گوناگون تهیه و نصب شده که امیدواریم هموطنانمان با استفاده از این تابلوها در حفظ حریم و رعایت مقررات کوشا باشند.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری اردبیل این تابلوها را نشانگر هویت و هدایت واقعی در راهنمایی گردشگران و مسافران و سهولت تردد و حمل و نقل شهری اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه اردبیل از معماری کهن و برخی برجستگی‌های ساخت و ساز بهره‌ می‌برد تلاش کردیم تا تابلوها رنگ و نمایی ویژه پیدا کند و نشانگر هویت دیرین این منطقه در تمام جنبه‌ها باشد.

فتوحی ابراز داشت: همچنان با همکاری پلیس راهور سعی داریم در معابر،‌ کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین در صورت نیاز تابلوهای بیشتری را نصب کنیم تا عموم مردم با این تابلوها هشدارها و هدایتگری‌های لازم را دریافت کنند.

وی بیشترین تخلف در بی‌توجهی به این تابلوها را مربوط به ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس اعلام کرد و گفت:‌ ما به صورت روزانه خودروهایی را با جرثقیل جابه‌جا می‌کنیم که مرتکب خطا شده و در یک تخلف آشکار در ایستگاه تاکسی و اتوبوس خودروهایشان را پارک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: قطعاً نصب تابلو و علایم هشدار‌دهنده برای سهولت در امر تردد و کاهش مشکلات ترافیکی است که جابه‌جایی‌های سالم و کم دغدغه را نیز می‌تواند زمینه‌ساز شود.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول