اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهر سده لنجان:

شهرداری الکترونیک رفاه ارباب‌رجوع را ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: شهردار شهر سده لنجان گفت: امروزه شهرداری الکترونیک به سرعت در حال گسترش است و دگرگونی‌های وسیعی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت پس باید به این دگرگونی عمل کرد.

شهرداری الکترونیک رفاه ارباب‌رجوع را ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، محمدرضا عبدانی صبح امروز در آیین برگزاری همایش شهرداری الکترونیک اظهار کرد: پروژه‌ای که در چند سال اخیر شکل عملی‌تری به خود گرفته و بسیاری از شهرداری‌های کشور برای رسیدن به این مهم گام‌های بلندی برداشته‌اند که نمونه‌هایی از این حرکت رو به جلو در نمایشگاهی که چندی پیش با این موضوع در مصلای تهران برگزار شد به چشم می‌خورد و شاهد پیشرفت‌هایی در این حوزه از سوی شهرداری‌های کشور هستیم.

وی افزود: آیا تاکنون در وادی عمل در شهرداری‌های منطقه شهرستان لنجان توانسته‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم یا اینکه تنها نامی از شهرداری الکترونیک را یدک می‌کشیم. 

شهردار شهر سده لنجان گفت: در دنیای امروز هر چه بیشتر به سمت ماشینی شدن گام بر می‌داریم دیگر روابط چهره به چهره و مستقیم نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات شهروندان باشد و همچنین با افزایش جمعیت به ویژه در شهرهای بزرگ و شهرهای حاشیه آنها، از یک طرف مراجعات به شهرداری‌ها و از طرف دیگر ترافیک شهری افزایش می‌یابد و در نتیجه روش‌های جاری و کاغذ بازی‌های موجود نمی‌تواند روشی مناسب در جهت رسیدگی به کارهای اداری شهروندان باشد.

وی افزود: امروزه استفاده از فناوری اطلاعات نظام‌های اداری تحقیقاتی قضایی و غیره از جمله شهرداری‌ها را به عنوان قلب تپنده شهر دست‌خوش تغییرات و تحولات شگرفی کرده است و شهرداری الکترونیکی یک شکل نوین پاسخگویی به شهروندان برای دریافت بهتر خدمات شهری به صورت به هنگام و در 24 ساعت شبانه روز است که در روش‌های سنتی بخش عمده‌ای از وقت شهروندان صرف انجام فعالیت‌های تکراری و غیرمفید می‌شود.

عبدانی ادامه داد: پیمودن مسافت‌های طولانی برای دریافت خدمات، انتظار در سیستم بروکراسی ادارات، محدودیت‌های زمانی ناشی از حضور فیزیکی در سازمان‌ها تنها بخشی از این گونه اتلاف وقتها است که با جایگزین شدن شهرداری الکترونیک این مشکلات تا حدودی برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: در حالی که در شهرداری الکترونیک به وسیله شخص به صورت حضوری یا تلفنی در ساعات اداری با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری و ارائه خدمات و دستیابی به اطلاعات به صورت شبانه روزی در همه ایام هفته امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول