اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس

رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی؛ واجب شرعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را واجب شرعی عنوان کرد.

رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی؛ واجب شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در دیدار با اعضای شورای حمل و نقل هرمزگان با اشاره به ابعاد پنهان فعالیت رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل در توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: حمل و نقل قلب اقتصاد کشور است و اگر یک روز زحمتکشان این بخش دست از کار بکشند و فعالیت خود را تعطیل کنند، روز بعد تأثیرات آن در تمامی شئون جامعه مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: هر چند در حال حاضر به واسطه ماشینی شدن امکانات و وسائط نقلیه، طول مدت سفر کاهش پیدا کرده اما این امر از خستگی سفرها نکاسته است که باید با ایجاد مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی، اندکی از خستگی رانندگان در مسیر سفر کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین افزود: برای کمتر شدن وابستگی اقتصاد کشور به نفت لازم است که بخش دیگر اقتصاد مثل کشاورزی، صنایع و مهم‌تر از همه ظرفیت‌های حمل و نقلی فعال شود.

نعیم آبادی در ادامه اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اتمام ساخت بزرگراه سیرجان بندرعباس را شایسته تقدیر دانست و با بیان اینکه وضعیت این محور نسبت به گذشته مناسب شده است، افزود: جاده در یک کشور مثل شاهرگ‌هایی است که خون را به قلب اقتصاد می رسانند. بنابراین باید تلاش شود تا جاده‌ها در استان متناسب با جایگاه کشور توسعه یابند.

وی همچنین بر ضرورت ایمنی راه‌ها از سوی متولیان و همچنین رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان نیز تأکید کرد و بیان داشت: طبق آمار تصادفات در جاده‌ها سالانه 27 هزار کشته و بیش از 200 هزار مجروح به جای می‌گذارد که این آمار از قربانیان زلزله بم هم بیشتر است، بنابراین ما هر سال یک زلزله در کشور داریم.

امام جمعه بندرعباس همچنین اضافه کرد: تعداد شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس حدود 200 هزار نفر بود؛ در حالی که قربانیان هشت سال حوادث جاده ای بیش از 250 هزار نفر بوده است. بنابراین در بحث الزام رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و امنیت جان مردم، به هیچ وجه نباید کوتاه آمد، هر چند ممکن است بعضی‌ها در جامعه هم از این اقدامات خوششان نیاید زیرا همانطور که بارها در خطبه های نماز جمعه تکرار کرده‌ام، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به لحاظ شرعی هم واجب است.

نعیم آبادی در پایان از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط شورای حمل و نقل استان برای توسعه راه‌های استان تقدیر کرد و خواستار تلاش برای مناسب‌تر شدن وضعیت موجود شد.

انتهای پیام/88001/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول