اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی ورامین:

امروز اوج هجمه‌های دشمن به اصل ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی ورامین با تأکید بر اهمیت بصیرت‌افزایی و دفاع از اصل ولایت فقیه گفت: امروز اوج هجمه‌های دشمن به اصل ولایت فقیه است.

امروز اوج هجمه‌های دشمن به اصل ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سیدرضا طباطبایی به مناسبت ایام بصیرت که پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین سخن می‌گفت، ضمن تسلیت شهادت امام‌حسن‌مجتبی (ع) اظهار داشت: نهم و دهم دی‌ماه هرگز از اذهان مردم ورامین پاک نمی‌شود.

بخشدار مرکزی ورامین با اشاره به دفاع مقدس، ترور شخصیت‌های تأثیرگذار و دانشمندان، حمله به طبس و دیگر دشمنی‌های استکبار جهانی با کشورمان گفت: غرب تا به حال در برابر انقلاب اسلامی ناکام بوده است و هیچ‌گاه نتوانسته کوچک‌ترین آسیبی به این بنای عظیمی که امام راحل با الهام گرفتن از مکتب وحدت بخش اسلام بنا کرده است، وارد کند.

وی در ادامه با اشاره به دشمنی‌های استکبار با انقلاب اسلامی ادامه داد: البته تهدیدات دشمن همچنان ادامه دارد و هیچگاه قطع شدنی نیست، هر روز به شکل و طریقی سعی در ضربه‌زدن به نظام اسلامی دارند، امروز باید مراقب تهدیدات نرم دشمن باشیم که بیش از هر لحظه دیگر تهدیدات دشمن احساس می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: در تهدید نرم، فکر و اندیشه و فرهنگ یک جامعه مورد هجمه قرار می‌گیرد و هدف اصلی، ارزش‌های حاکم بر جامعه است، امروز اوج هجمه‌های دشمن به اصل ولایت فقیه است، چراکه دشمنان این اصل را به عنوان یک اصل مترقی دینی مهم‌ترین سلاح دفاع ملت ایران در برابر حمله‌های نرم استکبار می‌دانند بنابراین سعی می‌کنند این سلاح را از جوانان ما بگیرند و این اصل را تضعیف کنند.

بخشدار مرکزی ورامین ولایت‌مداری را مهم‌ترین عنصر دفاع جبهه جنگ نرم دانست و افزود: همواره باید بدانیم تا زمانیکه از خط اصیل ولایت جدا نشده‌ایم دشمن نمی‌تواند به ما آسیبی برساند.

وی در ادامه به تعریف تهدیدات نرم پرداخت و تأکید کرد: تهدید نرم در حقیقت مجموعه اقداماتی است که هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری ما را هدف قرار می‌دهد.

طباطبایی عنوان کرد: رسانه‌ها به‌ویژه ماهواره، اینترنت و دیگر رسانه‌های موجود مهم‌ترین ابزار دشمنان در جنگ نرم هستند، آنها سعی دارند با فرقه سازی، رواج شبهات و خرافات، ناامید کردن مردم، شایعه پراکنی، القای حس بی‌عدالتی، القای حس ناامنی، ترور شخصیت و ... بنیان‌های نظام اسلامی را متزلزل سازند.

سخنران قبل از خطبه‌های امروز نماز جمعه ورامین با بیان این‌که بصیرت مؤثرترین راه مقابله با این‌گونه تهدیدات نرم است، گفت: بصیرت هم در ارتباط با خود فرد اهمیت پیدا می‌کند و هم در ارتباط با دیگر اقشار جامعه.

طباطبایی اظهار داشت: کسی که چشم ظاهری نداشته باشد می‌تواند راه را بیابد اما کسی که بصیرت نداشته باشد همواره در گمراهی فرو خواهد رفت و راه را نخواهد یافت.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به فرمایشی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند «ولا یحمل هذاالعلم الا اهل البصر والصبر، این علم فرماندهی و مدیریت و امامت را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر آن که دارای بصیرت و پایداری باشد و عالم به مواضع حق و حقیقت.»

بخشدار مرکزی ورامین در پایان راه‌شناسی، جبهه‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی را از مؤلفه‌های اساسی بصیرت دانست و تصریح کرد: باید خود را به این مؤلفه‌ها تجهیز کنیم.

انتهای‌پیام/2462/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول