اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتوسخن:

ولایت فقیه 33 سال است که انقلاب را حفظ کرده است

خبرگزاری فارس: دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتوسخن گفت: مدل ولایت فقیه بهترین مدل در اسلام است و این مدل ولایی است که طی این 33 سال انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

ولایت فقیه 33 سال است که انقلاب را حفظ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در اجتماع هیئت ابوالفضل (ع) دانشگاه آزاد اسلامی در خرم‌آباد به موضوع و بحث ولایت فقیه پرداخت و گفت: اهمیت ولایت بالا است و اگر ولایت باشد، زکات، نماز و ... ارزش پیدا می‌کند و در مسیر درست قرار می‌گیرد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتوسخن گفت: بیشتر افرادی که با امامان ما جنگیدند هم نماز می‌خواندند هم زکات می‌دادند اما از لحاظ شناخت ولایت مشکل داشتند و هیچ وقت نعمت ولایت را نشناختند.

حجت‌الاسلام روانبخش یادآور شد: بشر در این عصر نهایت تلاشش را کرده که در عرصه‌های مختلف سیاسی و حکومت‌د‌اری یک نسخه‌ای بپیچد که در این نسخه کمتر خطایی وجود داشته باشد و از نظر جهانیان بهترین حکومت، حکومت دموکراسی یا دموکراتی یعنی حکومت مردم بر مردم است.

وی یادآور شد: بهترین نوع حکومت دموکراسی، همین مسئله انتخابات است و امروز اگر در کشوری بحث انتخابات وجود نداشته باشد، می‌گویند این حکومت فاقد دموکراسی است.

حجت‌الاسلام روانبخش خاطرنشان کرد: دشمنان می‌گویند در کشور سوریه و بحرین دموکراسی وجود ندارد و ما می‌خواهیم این کشورها دارای دموکراسی باشند، اینها با این بهانه‌ها به این کشورها تجاوز کرده‌اند.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتوسخن گفت: اگر کشوری دارای دموکراسی باشد خطا در آن وجود ندارد، باید گفت این طور نیست، تنها حکومتی که خطا در آن وجود ندارد، حکومتی بر پایه اصل ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام روانبخش یادآور شد: برخی نمایندگان با طرح‌های مختلف به دنبال تغییر قانون اساسی هستند، که یکی از این طرح‌ها اصلاح قانون انتخابات است که توسط فراکسیونی تحت عنوان رهروان ولایت دنبال می‌شود.

وی افزود: بر اساس اصل 72 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد، تشخیص این امر به ترتیبی که در اصل 96 آمده بر عهده شورای نگهبان است، اما متأسفانه اینها دارند، این کار را انجام می‌دهند.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتوسخن گفت: اما ما مدلی در اسلام داریم که این مدل بهترین مدل است و آن مدل ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: بهترین مدل در عالم مدل حکومت معصوم است، چراکه هر سخن و هر تصمیم معصوم بر اساس واقعیت‌ها است.

حجت‌الاسلام روانبخش یادآور شد: امام صادق (ع) می‌فرماید، در زمان غیبت به فقه‌ها مراجعه کنید و اگر آنها را رد کنید ما را رد کرده‌اید و اگر ما را رد کنید، خدا را رد کرده‌اید.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتوسخن گفت: امامی که باید از آن پیروی کنیم باید مجتهد، خداشناس، زمان‌شناس، مدیر و مدبر، شجاع، جهان‌شناس، اسلام‌شناس و همه ویژگی‌های امام معصوم را داشته باشد و امروز تمام این ویژگی‌ها در رهبر فرزانه انقلاب اسلامی وجود دارد.

وی افزود: از اول انقلاب تاکنون نمایندگان مجلس و رئیس جمهورهای مختلفی آمدند و رفتند اما در این مدت زمان تنها دو نفر ماندند و آن دو نفر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند که این بهترین نوع مدل ولایت است.

حجت‌الاسلام روانبخش یادآور شد: مدل ولایی است که طی این 33 سال انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

وی افزود: ولی‌فقیه جانشین امام‌ زمان (عج) این مسئولیت بزرگ را برعهده دارد که این کشتی را به ساحل نجات بکشاند.

انتهای‌پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول