اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور:

عملکرد پلیس فتا در کشور خوب است

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور عملکرد پلیس فتا را در کشور مثبت ارزیابی کرد.

عملکرد پلیس فتا در کشور خوب است

علی‌اکبر جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس از سیستان و بلوچستان در بازدید از غرفه این استان در نمایشگاه بزرگ دانش و پلیس اظهار داشت: پیشگیری قابل قبولی از جرائم و مجرمان سایبری و حوزه فناوری اطلاعات شده به گونه‌ای که هم‌اکنون در این زمینه ضریب خطا کمتر دیده می‌شود.

وی یکی از راه‌های دسترسی به امنیت را استفاده منطقی از فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات با ایجاد شهرهای الکترونیکی دانست و گفت: همه ستادها و بخش‌های پلیس فتا از جمله پلیس سایبری هماهنگ و معتقد هستند که هرچه زودتر شهرهای الکترونیکی راه‌اندازی شوند زیرا این مهم را در ایجاد امنیت و رفاه مردم بسیار حائز اهمیت می‌دانند.

جلالی به عنوان نمونه شهر الکترونیکی مرزی زاهدان را با آدرس www.zahedancity.ir عنوان و ابراز امیدواری کرد: به زودی نسخه‌های بعدی برای سایر شهرها از جمله شهرهای مرزی عملیاتی شود.

رئیس کارگروه دولت الکترونیک در تحول اداری کشور از گستردگی و توسعه پهنای باند در سطح داخلی و ترمیم از طریق شبکه ملی فناوری و اطلاعات خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه فناوری اطلاعات پیش‌بینی می‌شود در مرحله اولیه در هر منزل 20 مگابایت در ثانیه و اپراتور چهارم در آینده نزدیک آغاز به کار کند و شهرهای الکترونیکی با توسعه پهنای باند در مرحله بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

جلالی افزود: نگاه پلیس در حوزه جرائم یارانه‌ای باید منطبق بر قوانین موجود کشور و قوانین بین‌الملل بوده و همه فعالیت‌های در این حوزه قانونمند باشد تا آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در این زمینه کمتر شود.

وی گفت: دیدگاه من در عملکرد پلیس فتا مشابه پلیس راهنمایی و رانندگی است که با رعایت و اجرای درست قوانین و مقررات زمینه استفاده همگان را از فضاهای مجازی و سایبری فراهم می‌کند.

این استاد دانشگاه تغییر دیدگاه‌ها در زمینه بهره‌‌گیری از فناوری اطلاعات را ضروری دانست و بیان کرد: امنیت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک امکان ارتباط و شناسایی هر نفر با افراد دور و برش را امکان‌پذیر می‌کند ولی در وبلاگ که غالباً با اسامی و هویت مستعار راه‌اندازی می‌شود تهدید بیشتری برای جامعه محسوب شده و این نشانه این است که تصمیمات و قوانین اخذ شده در این حوزه از منطق و کارشناسی اصولی برخوردار نیست.

جلالی تصریح کرد: عملیات فیلترینگ باید در مسائل امنیتی و مفاسد اخلاقی خلاصه شود و در مسائل اجتماعی و ارتباطی باید به مردم آزادی داده شود و پلیس راهنما و کمک کننده باشد تا منطق درستی بر فضاهای مجازی حاکم شود و یا کاربران فضاها و محیط‌‌‌های مجازی از منطق امن و درستی برخوردار شوند.

وی تقویت پلیس فتا و پلیس دانش‌بنیان را در به‌کارگیری منطقی از قوانین فیلترینگ و پروژه‌های سایبری یکی از راه‌های رفع چالش‌ها و معضلات و مشکلات مهم کشور دانست و افزود: کاربران اینترنتی باید بدون محدودسازی غیرمنطقی بتوانند با طیب خاطر از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و خود به فرهنگ استفاده صحیح از این فضاها برسند.

آزادسازی شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی فرصت یادگیری کسب اطلاعات را برای مردم فراهم می‌کند

جلالی تصریح کرد: باید در حوزه تولید نرم‌افزارها به الکترونیک، آموزشی، بانکداری، علمی و غیره به سطح قابل قبولی برسیم تا هکرها که با روش‌های نوین در سطح  فعالیت می‌کنند، در زمینه مقابله بتوانیم با تولید نرم‌افزارهای داخلی با آنها مقابله و امنیت را برای کاربران اینترنتی فراهم کنیم.

این استاد دانشگاه تدوین نظام و برنامه‌های مدون در زمینه استفاده از فضاهای مجازی را ضروری دانست و گفت: این هکرها هم‌اکنون در زمینه‌های پیچیده‌تر نظامی، تأسیساتی و صنعتی فعالیت می‌کنند و باید با بالابردن توان اطلاعاتی و فناوری قدرت مقابله و حفظ ایمنی فضای اینترنتی را افزایش دهیم.

وی ادغام وزارت ارتباطات را با وزارت راه و شهرسازی، غیر اصولی و غیر منطقی خواند و افزود: تمامی وزارتخانه‌ها در کشور باید به وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات متصل باشند در این وزارتخانه محور کلیدی توسعه در همه ابعاد به ویژه توسعه اقتصادی در کشور است.

جلالی گفت: در صورتی که دیدگاهی با استراتژی مشخص و با هدف توسعه اقتصادی از طریق توسعه IT داشته باشیم به مانند ابری گسترده، تمام سیستم‌های دولتی کشور را پوشش حفاظتی می‌دهیم.

انتهای پیام/75003/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول