اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ایمنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

طرح پلیس یار در قزوین اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح پلیس یار از 26 آذر‌ماه امسال همزمان با آغاز هفته حمل و نقل و ترافیک در سه تقاطع عدل، خیام و محمد رسول‌الله این شهر خبر داد.

طرح پلیس یار در قزوین اجرا می‌شود

حسام شعبانی ورکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اعلام خبر فوق افزود: طرح پلیس‌یار با هدف ساماندهی وضعیت تردد عابران پیاده در تقاطع‌های سطح شهر قزوین به اجرا درخواهد آمد.

وی اظهار داشت: عدم توجه به ساماندهی وضعیت تردد عابران پیاده در سطح شهر یکی از مواردی است که در بحث‌های ترافیکی ایجاد گره کرده و مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد.

این مسئول افزود: بنابراین در راستای ساماندهی مطلوب‌تر تردد عابران پیاده در سطح شهر قزوین طرحی تحت عنوان «پلیس یار» در سازمان حمل و نقل و ترافیک و پس از آن در جلسه مدیران شهری ارائه شد که پس از بررسی‌های لازم مورد تأیید قرار گرفت.

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال جاری بحث ارتقای فرهنگ ترافیک را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است و موضوع ساماندهی وضعیت تردد عابران پیاده که یکی از بحث‌های مهم فرهنگ ترافیک به شمار می‌رود، این طرح با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

شعبانی ورکی اظهار داشت : پیش‌بینی کرده بودیم در بسیاری از تقاطع‌های سطح شهر این طرح را اجرایی کنیم تا بتوانیم وضعیت عبور و مرور عابران پیاده در سطح شهر را به نحو مطلوب‌تری ساماندهی کنیم اما با توجه به شرایط موجود مقرر شد در ابتدای امر این طرح در سه تقاطع عدل، خیام و محمد رسول‌الله اجرا شود.

وی عنوان کرد: پس از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در سه تقاطع تعیین شده به تدریج در بقیه تقاطع های سطح شهر قزوین نیز طرح پلیس یار  به اجرا درخواهد آمد.

این مسئول در خصوص ویژگی‌های ظاهری افراد پلیس یار برای شناسایی توسط عموم مردم گفت: افراد پلیس یار با لباس‌های فرم مشخص که به رنگ آبی است و کاوری که عبارت «پلیس یار» روی آن درج شده است در تقاطع‌های سطح شهر قزوین مستقر خواهند شد.

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود : همچنین امکانات و تجهیزات ایمنی مورد نیاز نیز در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا با نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

شعبانی ورکی با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی ویژه افراد پلیس یار گفت: دومین دوره آموزشی ویژه افراد پلیس یار با هدف آموزش روش‌های برخورد و گفتمان با عابران پیاده و آموزش نکات و قوانین عبور و مرور برگزار می‌شود.

وی افزود: قطعا نحوه برخورد افراد پلیس یار با عابران پیاده و چگونگی تذکر در خصوص رعایت قوانین عبور و مرور تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ترافیک خواهد داشت که امیدواریم با اجرای این طرح گام مهمی در این راستا برداریم.

این مسئول در خصوص شرایط جذب افراد پلیس یار اظهار داشت: افراد پلیس یار در رده سنی 27 تا 40 سال انتخاب شده‌اند تا از نظر سنی در محدوده‌ای باشند که قابلیت پذیرش آنها توسط عموم مردم وجود داشته باشد و همچنین عدم سوء پیشینه، شرایط جسمانی مطلوب و نحوه برخورد نیز در جذب افراد پلیس یار مدنظر قرار گرفته است.

کارشناس ایمنی و تصادفات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: با توجه به استقبال مردم و انتقادات و پیشنهادات آن‌ها در خصوص فعالیت‌های افراد پلیس یار در فواصل زمانی معین دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای این افراد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2667/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول