اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ارومیه:

مردم از تماس‌های غیرضروری با پلیس 110 خودداری کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ارومیه گفت: اقشار مختلف مردم باید از تماس‌های غیرضروری با فوریت‌های پلیسی 110 خودداری کنند تا به این ترتیب پلیس در ایجاد امنیت به طور مؤثر ایفای نقش کند.

مردم از تماس‌های غیرضروری با پلیس 110 خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه قاسم فتاح‌علی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: شهروندان باید برای ارتقای سطح آگاهی خود از خدمات این پلیس مبادرت کنند و در مواقع ضروری و فوریتی با این پلیس تماس گیرند.

وی با بیان اینکه تماس با 110 در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است، گفت: اعزام گشت به مأموریت‌های بی‌‌اهمیت منجر به این می‌شود که برای اعزام نیرو به مأموریت‌های مهم مشکل ایجاد شود چرا که تعداد گشت و نیرو محدود است بنابراین انتظار وجود دارد مردم در این ارتباط به شکل مؤثرتری با پلیس همکاری کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 500 فقره پرونده به واحد مددکاری و مشاوره ارجاع شده است، ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 396 فقره به عبارتی 68 درصد پرونده‌های ورودی به صلح و سازش منجر شده است.

فتاح‌علی با بیان اینکه در این نهاد انتظامی با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسان و متخصصان جلساتی برای آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه برپا می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون 158 مورد در مساجد، 217 مورد در مدارس، 146 مورد در پایگاه‌های بسیج، 212 مورد در اداره‌ها برای مطرح کردن مباحث مختلف آسیب‌های اجتماعی جلسه برپا شده است.

فرمانده انتظامی ارومیه با اظهار خرسندی به دلیل عدم وقوع سرقت از مغازه‌های طلافروشی در ارومیه، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در طول ماه‌های اخیر نرخ طلا و سکه در نوسان بود پیش‌بینی می‌شد از مغازه‌های طلافروشی سرقت انجام شود به همین دلیل جلساتی برای آموزش فروشندگان طلا برگزار شد و تاکنون هیچ‌گونه سرقت از طلافروشی به این واحد گزارش نشده است.

وی با اظهار به اینکه برای کنترل سرقت در جامعه همکاری جمعی شکل گیرد، ادامه داد: در این مدت سرقت از مغازه 23 درصد و سرقت احشام 20 درصد کاهش یافته ولی سرقت از داخل خودرو،  قطعات خودرو، سرقت از کوله باغ‌ها و از ساختمان‌های نیمه‌تمام افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی ارومیه یکی از مشکلات این شهرستان در چند ماه گذشته را سرقت کابل‌های برق و مخابرات عنوان کرد و اظهار داشت: از این بابت نگرانی زیادی بین مشترکان و مسئولان ابراز شده بود که با تمهیدات اتخاذ شده این معضل کنترل شده و در حوزه کلانتری 16 نیز کشفیات را داشته‌ایم.

انتهای پیام/61002/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول