به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حنطهای صبح امروز در همایش تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر این شهرستان در کانون جوانههای این شهر اظهار داشت: اگر بهترین ایدهها و طرحها را داشته باشیم ولی راهی برای اجرا و کاربردی کردن آن نداشته باشیم، به نتیجه ای نمیرسیم.
وی تأکید کرد: هنوز کار تحقیق و پژوهش به معنی واقعی کلمه و به مفهوم تغییر و تحول، در آموزش و پرورش و نظام آموزشی نهادینه نشده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.
این مسئول با بیان اینکه اولین گام برای تحول توسعهگرا در نظام آموزشی، تغییر نگرش معلمان است، افزود: معلم یعنی پژوهش و هنر معلمی در ایجاد روحیه تحقیق و جستجو در خود و در دانشآموزان است.
حنطهای تصریح کرد: جایگاه و شأن پژوهشگران هنوز در جامعه ناشناخته مانده است و حتی جوایز و هدایای پژوهشگران با آنچه که برای ورزشکاران اختصاص مییابد قابل مقایسه نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش ما موفق شود، معلمان باید وارد کار تحقیق و جستجو بهویژه پژوهش میدانی شده و کلاس و مدرسه به کارگاه و آزمایشگاه برای کشف قاعده و تولید علم تبدیل شود.
حنطهای یادآور شد: در طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، حیات طیبه هدفگذاری شده است و حیات طیبه یعنی سعادت ابدی و لذت جاودان که در ایمان واقعی و عمل صالح تجلی پیدا میکند.
وی متذکر شد: اگر علم و ایمان باهم آمیخته شود، مسیر حیات طیبه نمودار میشود که ثمره آن علیگونه زیستن است که امروز مورد توجه برنامههای نظام آموزش و پرورش کشور قرار گرفته است.
در این همایش از برخی فرهنگیان کاشان که موفق به کسب رتبههای برتر مسابقه و فراخوانهای پژوهشی شده بودند، تجلیل شد.
انتهای پیام/2406/غ/ض1002