اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما:

پژوهش‌های ما حرفه‌ای نشده است/ضعف در ساختارهای آموزشی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با اشاره به نقاط ضعف در عرصه فعالیت‌های پژوهشی گفت: پژوهش‌ها اصول، مبانی و ساختارهای لازم را ندارند و می‌توان گفت که در کارهای پژوهشی حرفه‌ای نشده‌ایم.

پژوهش‌های ما حرفه‌ای نشده است/ضعف در ساختارهای آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: در عرصه پژوهش طی سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم ولی برخی آسیب‌ها نیز در این عرصه مشاهده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ پژوهش‌‌محوری در عرصه‌های مختلف در حال شکل گرفتن است، تصریح کرد: توجه نکردن به تاسیس، توسعه و ساماندهی مراکز پژوهشی متناسب با نیازها از اشکالات موجود در عرصه پژوهش است.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما اظهار کرد: مراکز پژوهشی ساماندهی لازم را نداشته و در برخی محورها ما شاهد انجام کارهای پژوهشی غنی بوده و در برخی محورها با وجود خلأ روبه‌رو هستیم.

وی فقدان آموزش در حوزه پژوهش را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: مراکز پژوهشی بیشتر از پژوهشگران تجربی استفاده می‌کنند و این مسئله به ضعف در نظام آموزشی باز می‌گردد.

گودرزی به ضعف در حوزه اخلاق حرفه‌ای، امانت‌داری و آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های موجود در عرصه پژوهش مربوط به ساختارهای علمی پژوهش‌ها است و پژوهش‌ها اصول، مبانی و ساختارهای لازم را ندارند و می‌توان گفت که در کارهای پژوهشی حرفه‌ای نشده‌ایم.

وی بی‌توجهی به نیازسنجی و نیازشناسی را از دیگر نقاط ضعف در عرصه پژوهش دانست و یادآور شد: مرکز پژوهش‌های اسلامی تلاش می‌کند به عنوان حلقه پیوند دهنده صدا و سیما و حوزه علمیه ایفای نقش کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تأمین نیازهای معارفی رسانه ملی و پشتیبانی محتوایی از شبکه‌ها و مراکز تولید برنامه را از جمله برنامه‌های این مرکز دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز در طول سال‌های فعالیت خود نسبت به تدوین 900 جلد کتاب اقدام کرده است و این کتاب‌ها در اختیار کارشناسان و برنامه‌سازان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته 296 عنوان پژوهش از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما انجام شده است، خاطرنشان کرد: 125 پژوهش در عرصه دین، 93 پژوهش در عرصه اخلاق، 48 پژوهش در عرصه امیدآفرینی و 30 پژوهش هم در بخش آگاهی‌بخشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول