اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان تاکید کرد

ضرورت ترویج روحیه پژوهش در کشور

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان ضرورت ترویج روحیه پژوهش و تحقیق در جامعه را مورد تاکید قرار داد و آن را موجب توسعه کشور دانست.

ضرورت ترویج روحیه پژوهش در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه، با بیان اینکه پژوهش موجب افزایش افق دید انسان نسبت به جهان هستی می‌شود، اظهار کرد: با تحقیق و کنکاش در حقیقت عالم باید به حقیقت خدا رسید.

وی توجه به نگاه انسان در امر پژوهش را مهم خواند و گفت: طبق فرموده امام علی (ع) «تلاش و کوشش بدون پژوهش و تحقیق موفق نمی‌شود».

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان، جهاد نفس را مانند جهاد علمی نیازمند تلاش و کوشش دانست و ابراز کرد: تمام تلاش‌ها باید با پشتوانه تحقیق و پژوهش باشد.

وی با اشاره به رشد علمی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه در سال‌های اخیر، گفت: اگر تفکر تحقیق و پژوهش از 100 سال پیش در کشور نهادینه می‌شد اکنون در زمینه علوم مختلف و صنعت در جایگاه بسیار بهتری قرار داشتیم.

مهدوی، با تصریح بر اینکه می‌توان مانند گذشته با توجه به هویت اسلامی و ایرانی تمدن‌ساز بود، افزود: باید تلاش کرد تا بتوانیم به برکت انسان کامل به سبک زندگی اسلامی برسیم.

وی به سخنان امام علی (ع) درباره اهمیت تحقیق و پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: امام علی (ع) فرموده‌اند که «هیچ سنتی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست» و ما نیز باید همواره روحیه پژوهش و تحقیق را در جامعه ترویج کنیم.

این مسئول، با اشاره به اینکه باید برای پژوهشگران از نگاه انسان کامل ارزش بسیاری قائل شد، خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) در جامعه‌ای ظهور کردند که بویی از تمدن نبرده بودند اما همین جامعه پس از چند سال به پرچمدار تمدن بشری تبدیل شد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) در جنگ‌های مختلف زمانی که دشمنان را به اسارت می‌گرفتند در صورتی آنها را آزاد می‌کردند که 10 نفر از سربازان سپاه اسلام را باسواد کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان، ابراز کرد: در طول 33 سال گذشته با وجود تمام مشکلات، تحریم‌ها و جنگ هشت ساله، رشد علمی کشور در مقایسه با گذشته بسیار خوب بوده است اما هنوز برای رسیدن به آرمان‌ها مسیری طولانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها و تحقیقات باید هدفمند باشد، اذعان کرد: رشد تعداد مقاله‌ها هدف نیست و باید در عرصه تولید و صنایع، پژوهش‌ها را به مرحله کاربردی شدن برسانیم.

مهدوی کیفیت و جهت مقاله‌ها را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: مقالات و پژوهش‌ها باید در بازار کار و زندگی مردم خود را نشان دهد.

به گفته وی، مقالات و پژوهش‌ها باید در راستای برطرف شدن نقص‌ها و مشکلات جامعه باشد.

انتهای پیام/2300/ت/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول