اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد واحد قم:

پژوهش‌های حوزه و دانشگاه بر اساس نیاز‌های جامعه انجام شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: پژوهش‌های حوزه و دانشگاه باید بر اساس نیاز‌های جامعه انجام شود تا در جامعه مورد استفاده کاربردی قرار گیرد.

پژوهش‌های حوزه و دانشگاه بر اساس نیاز‌های جامعه انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسن رحیمیان در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ما می‌توانیم در این جلسات تجربیات علمی و فرهنگی این دو حوزه را مطرح کنیم و هر بخش نسبت به نقاط ضعفی که دارد اقدام کرده و سعی کند آنها را برطرف کند.

وی ادامه داد: پژوهش هم در حوزه و هم در دانشگاه دارای نقاط قوت و ضعفی بوده که نخستین مورد آن در ارتباط با فراگیر بودن پژوهش است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ابراز داشت: در حوزه پژوهش فراگیر نبوده و بر خلاف آموزش که یک امر فراگیر است الزامی برای پژوهش در نظر گرفته نشده است.

رحیمیان تصریح کرد: در حوزه علمیه همچنین افراد خاصی تن به پژوهش می‌دهند این درحالی است که در دانشگاه پژوهش فراگیر است و همه موظف هستند که در یک مقطعی دست به چنین کاری بزنند.

وی بیان کرد: مسئله دیگری که باید به آن توجه کنیم، بحث نیاز محوری است که چندان به آن توجه نشده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تاکید کرد: در حوزه علمیه برخی از پژوهش‌هایی که انجام می‌شود با وجود اینکه از کیفیت بالایی برخوردار است اما نیاز محور نیست، یعنی در انتخاب موضوع این پژوهش‌ها اولویت‌ها مد‌نظر قرار نگرفته و این مسئله موجب می‌شود پژوهش‌های انجام شده مورد نیاز جامعه نباشد.

رحیمیان با اشاره به اینکه این ضعف در دانشگاه زیاد به چشم می‌خورد، اظهار کرد: نیاز جامعه را دانشگاه تعیین نمی‌کند بلکه خود جامعه این نیاز‌ها را بیان می‌کند، پس دانشگاه و حوزه باید نیازها را بشناسند و بر اساس این نیاز‌ها دست به پژوهش بزنند.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول