اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان عنوان کرد

ضرورت تشکیل ستاد بررسی طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون توسعه نیروی انسانی استاندار کردستان با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد بررسی طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها، گفت: در این راستا، پژوهش‌های کاربردی در اولویت هستند..

ضرورت تشکیل ستاد بررسی طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، موسی مرادیانی عصر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر کردستانی، پژوهش را در دنیا اصلی‌ترین موتور محرکه چرخ توسعه در هر کشوری عنوان و اظهار کرد: زیرساخت‌ها، نیروی طبیعی و نیروی انسانی معیارهای سنجش ثروت در دنیاست و از این سه مورد، نیروی انسانی برترین ثروت دنیا شناخته شده است.

وی با اشاره به احداث ساختمان مدیریت برنامه‌ریزی استان از سال 1385 گفت: این بخش فعالیت رسمی خود را از اسفندماه سال 89 با 35 پروژه  پژوهشی آغاز کرد و در سال 1390 تعداد این پروژه‌ها به  72 رسید که  106 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه نیروی انسانی استاندار کردستان گفت: در سال گذشته استان کردستان، جزو شش استان برتر کشور در زمینه پژوهش بود.

مرادیانی به اعتبارات پژوهشی استان اشاره کرد و بیان داشت: تمام دستگاه‌های دولتی استان موظف هستند نیم درصد از اعتبارات خود را به بخش پژوهش اختصاص دهند.

معاون توسعه نیروی انسانی استاندار کردستان افزود: از نیم‌ درصد اعتبارات پژوهشی سال گذشته، 963 میلیون تومان در سال 90 برای 72 پروژه پژوهشی اختصاص داده شد که  از رشد 106 درصدی برخوردار بوده است.

مرادیانی درباره اعتبارات پژوهش امسال نیز گفت: از  400 میلیارد تومان از بودجه سال جاری، 2 تا 12 میلیارد تومان در نیم تا 3 درصد اعتبارات پژوهشی قرار می‌گیرد.

وی با ابراز نارضایتی از فعالیت‌های پژوهش دستگاه‌های اجرایی استان اضافه کرد: امیدواریم با حضور دانشجویان و فعالیت‌های پژوهش آنان، زمینه توسعه بخش پژوهش در استان فراهم شود.

* ضرورت تشکیل ستاد بررسی  طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها

معاون توسعه نیروی انسانی استاندار کردستان بر ضرورت تشکیل ستاد بررسی طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌های مختلف استان برای جمع‌آوری طرح‌های پژوهشی و اولویت‌بندی آن برای تخصیص بودجه تأکید کرد.

معاون پژوهش دانشگاه کردستان نیز در این مراسم بر نقش مؤثر پژوهش و نانوتکنولوژی در ارتقای سطح زندگی بشر در دنیای امروز تأکید کرد و افزود: بحث نانوتکنولوژی از سال 1957 مطرح شد و امروز به طور چشمگیری پیشرفت کرده و زیرشاخه‌های مختلفی از آن منشعب شده‌اند.

به گفته عبدالله سلیمی تکنولوژی‌های مختلف در راستای فعالیت همگرای خود در ارتقای کارایی نیروی انسانی تأثیر اجتناب‌ناپذیر دارند.

وی بیان کرد: امروزه سه کشور بزرگ صنعتی آلمان، ژاپن و آمریکا در زمینه نانوتکنولوژی کشورهای دیگر از برتری ویژه‌ای برخوردار هستند و تأثیرات آن بر روی ارتقا و پیشرفت و توسعه قابل توجه است.

سلیمی با تأکید بر استفاده کاربردی پژوهش‌های دانشجویان ابراز داشت: هیئت داوران از خود اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه برای قضاوت طرح‌ها داوری می‌کنند تا حق کسی ضایع نشود و درصد خطای کمتری در انتخاب طرح‌ها وجود داشته باشد.

در این مراسم از 101 نفر از پژوهشگران برتر کردستانی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/79004/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول