اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش دانشگاه پیام‌نور کرمانشاه:

راهی تا به مرز خود‌کفایی در زمینه صنعت نمانده است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه گفت: راهی تا به مرز خودکفایی در زمینه صنعت نمانده است.

راهی تا به مرز خود‌کفایی در زمینه صنعت نمانده است

مسعود صفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: پژوهش باید بتواند نیازی از جامعه  دانشگاهی و مردم را برآورده کند.

صفری با بیان اینکه پژوهش‌های دانشگاهی باید به سمت کاربردی شدن برود تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور در طول پنج سال گذشته توانسته جایگاه پژوهشی را برای خود پیدا کند و از نظر کیفی این افزایش چشمگیر بوده است.

وی افزود: رشد چشمگیر و مضاعف مقالات ISIبه چاپ رسیده در مجلات جهان اسلام و مجلات علمی پژوهشی دانشگاه پیام‌نور نشان از توان علمی این دانشگاه در زمینه‌های تخصصی و... دارد.

صفری خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه در زمینه علوم‌انسانی در رشته‌هایی چون جغرافیا، مدیریت و روانشناسی خوب کار کرده است، پذیرش و چاپ 40 مقاله ISI در کمتر از یک سال از یکی از اساتید این دانشگاه نمونه‌ای از فعالیت‌هایی است که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما نیاز به پژوهش کاربردی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پژوهش‌های بنیادی زمان‌بر است‌، امروز باید در زمینه پژوهش بیشتر تلاش کنیم و به نیازهای آنی جامعه توجه داشته باشیم.

معاون پژوهش دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه پژوهش هنوز به جایگاه ایده‌آل خود نرسیده‌ایم، تصریح کرد: در دانش‌های بنیانی‌، فعالیت‌های هسته‌ای و نانو...در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است همچنین در زمینه صنعت، برای پژوهشگران این مرز و بوم تا رسیدن به  مرز خودکفایی راهی نمانده است.

صفری با اشاره به اینکه پژوهش‌های پایه‌ای نیاز جامعه و هزینه‌بر است گفت: باید مسئولان توجه بیشتری به افزایش اعتبار در زمینه مسائل پژوهشی داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته و به جایگاه خود برسیم.

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول