اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده و پژوهشگر:

دائرةالمعارف بزرگ اسلامی سند افتخار ایران است

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و پژوهشگر گفت: دائرةالمعارف بزرگ اسلامی سند افتخار شیعه و جمهوری اسلامی و مهم‌ترین کتاب در 100 ساله اخیر در جهان اسلام و ایران است.

دائرةالمعارف بزرگ اسلامی سند افتخار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد اسفندیاری در جلسه نقد و بررسی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (جلد 19) که چهارشنبه شب در محل انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد، این دائرةالمعارف را نگین آثار علمی منتشر شده در ایران دانست و ابراز کرد: این دانش‌نامه را می‌توان مهم‌ترین کتاب در 100 ساله اخیر در جهان اسلام و ایران معرفی کرد.

وی افزود: سه نسل از ادبای ایران بر روی لغت‌نامه دهخدا کار کرده و این کار بیش از 55 سال طول کشید اما تدوین دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در مقایسه با آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به تألیف کتاب‌های ارزشمندی چون تفسیر المیزان و الغدیر طی 100 سال اخیر گفت: با این وجود دائرةالمعارف بزرگ اسلامی ویژگی‌های خاصی نسبت به آن‌ها دارد و در عین حال برتری‌هایی نسبت به سایر کتاب‌های مرجع نیز می‌توان برای آن برشمرد.

وی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی را سند افتخار شیعه و جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: تألیف این کتاب ارزنده محققان ایرانی را به این باور رساند که می‌توان با توجه به امکانات موجود به تدوین دانش‌نامه‌ای عظیم پرداخت.

اسفندیاری بیان داشت: هر یک از مجلدات این دائرةالمعارف برابر با سه جلد کتاب 700 صفحه‌ای بوده و ارزش به مراتب بیشتری از آن‌ها دارد.

این نویسنده و پژوهشگر با تاکید بر نقد این دائرةالمعارف توسط محققان مسلمان و ایرانی گفت: بر اساس روایات اسلامی از حضرات معصومین(ع) عاقل کسی است که خود به نقد آراء و آثار خویش بپردازد.

وی اضافه کرد: تدوین دائرةالمعارف بزرگ اسلامی علاوه بر همه ویژگی‌هایی که برای آن می‌توان برشمرد، یک نسل نویسنده توانا را نیز تربیت کرد زیرا نظام دقیقی بر این مجموعه حاکم بود و دکتر موسوی بجنوردی هم مدیریتی قوی بر نویسندگان و محققان داشت.

انتهای پیام/78004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول