اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه تأکید کرد

حضور جدی حوزه‌ها در‌ عرصه‌های دانش

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه باید در بسیاری از حوزه‌های دانش کشور حضور جدی داشته باشد تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.

حضور جدی حوزه‌ها در‌ عرصه‌های دانش

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی عماد عصر چهارشنبه در مراسم سالروز تأسیس کانون پرورش استعداد پژوهشگری طلاب با اشاره به فعالیت‌های این کانون اظهار کرد: کسانی که دارای استعداد پژوهشی هستند در این مکان پرورش پیدا می‌کنند و حتی پیشرفت در وضعیت درسی آنها مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است طلاب مستعد در زمینه‌های آموزشی، تحقیقی، تبلیغی و مدیریتی در کانون‌های این چنینی گرد‌هم آیند.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: این کانون هیچ وابستگی سازمانی به مرکز مدیریت حوزه ندارد و تحمیلی از نظر مالی و بودجه‌ای به مرکز نداشته است.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی حوزه‌ها در شرایط کنونی گفت: دسته‌ای مطالبه‌گر این فعالیت‌ها هستند ولی به دلیل آنکه اطلاعی از آنها ندارند ناامید می‌شوند.

عماد تأکید کرد: اکنون حوزه‌های علمیه باید در بسیاری از حوزه‌های دانش کشور حضور جدی داشته باشند چرا که اگر ورود جدی نداشته باشند ساختارهای دانشی در حال تولد به گونه‌ای متولد می‌شود که 60 سال بعد افسوس می‌خوریم چرا این دانش‌ها اینگونه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون ستاد تحول علوم انسانی به طور دائم نهاد تأسیس می‌کند ولی به جایی نمی‌رسد گفت: علت این است زمانی که حوزه‌های علمیه باید رصد می‌کردند که جریان علوم انسانی در ایران چگونه در حال تولد است آن روز خواب بودیم.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه عنوان داشت: زمانی این کشور مهد حکمت و فلسفه بود ولی کسی که می‌خواهد فلسفه و حکمت را برای جامعه‌ای معرفی کند سیر حکمت در اروپا می‌نویسد و از اسلام، ایران و جهان تشیع نامی به ‌میان نمی‌آورد.

وی ادامه داد: این مصیبت‌ها به این دلیل به وجود آمده که رصدگران خوبی برای جریانات تحولی نیستیم و در آغاز حرکت تحولی و دگرگون‌کننده در خواب هستیم.

عماد یادآور شد: شش ستاد کلان فناوری‌ مانند نانوتکنولوژی، هوا فضا، زیست فناوری و راهوری علوم‌ شناختی در کشور داریم ولی باید بررسی شود نقش ما در این ستادها چیست؟

وی با بیان اینکه نخستین دوره علوم ‌شناختی در ایران راه‌اندازی شده و تمام ورودی این دوره از میان طلاب هستند گفت: علوم شناختی تأثیر فراوانی در تحولات دانش‌ها دارد.

انتهای پیام/78003/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول