اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

نرخ طلاق در اردبیل پائین‌تر از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: نرخ طلاق در اردبیل در سال‌های اخیر رقمی پائین‌تر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

نرخ طلاق در اردبیل پائین‌تر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، عباس دست‌باز در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان در استانداری اردبیل اظهار داشت: نرخ رشد طلاق استان نسبت به آمار کشوری وضعیت بهتری داشته است به طوری که در سال 89، پنج درصد و در سال 90 حدود درصد درصد از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد طلاق در استان 6/0 درصد است آن را نسبت به آمار کشور خوب و امیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: آمارهای رسمی ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که وضعیت طلاق در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر بوده و استان اردبیل رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است یعنی از 20 استان کشور میزان طلاق در استان پایین است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در سال 90 استان اردبیل از نظر میزان ازدواج در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه بیان داشت: ایام محرم و صفر فرصت ارزشمندی برای خانواده‌هاست و مادران ما با بازخوانی پیام و فلسفه عاشورا و هدف والای امام ‌حسین (ع) می‌توانند مؤثرترین نقش را در ایجاد بصیرت در خانواده داشته باشند.

خدیجه جعفری‌اصل بهترین راه بصیرت‌افزایی خانواده‌ها و به ویژه زنان را تأسی جستن به مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیتش دانست و افزود: اگر خوب دقت کنیم امروز هم همان صحنه‌های تاسوعا و عاشورا در کل جهان رخ می‌دهد اما بصیرت داشتن یعنی حامی ولایت و رهبری بودن که به منزله دفاع از خون شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی همچنین نقش بی‌بدیل مادران را در بصیرت‌افزایی نسل‌های آتی انقلاب و فرزندان انقلاب یادآور شد. 

جعفری‌اصل با اشاره به روز 27 صفر گفت: با توجه به اهمیت بیش از پیش معرفی آموزه‌های نبی مکرم اسلام (ص) به ویژه در شرایط جامعه کنونی که ایادی صهیونیست جهانی بی‌شرمانه به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) اهانت کرده و باعث خشم و انزجار مسلمانان جهان شده‌اند، حضور گسترده بانوان در مراسم شکوهمند زیارت حضرت رسول اکرم (ص) ضروری است.

وی از برگزاری چهارده عنوان برنامه در این ایام از سوی امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و اذعان داشت: همایش تخصصی حجاب و عفاف، کارگاه آموزشی پیامبر رحمت، مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه و... از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول