اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کردستان:

طلاق در کردستان 6 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از افزایش 6 درصدی واقعه طلاق در سال جاری در این استان خبر داد.

طلاق در کردستان 6 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله خسروی‌زاده پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در 8 ماهه سال گذشته 2 هزار و 6 واقعه طلاق در استان کردستان صورت گرفت که این رقم در مدت زمان مشابه سال جاری به 2 هزار و 197 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان همچنین به کاهش 8 درصدی میزان ازدواج در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در 8 ماهه امسال 12 هزار و 634 مورد ازدواج صورت گرفت در صورتی که این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته 13 هزار و 757 مورد بود.

وی همچنین از رشد 3.1 درصدی واقعه ولادت در استان کردستان در 8 ماهه امسال به نسبت 8 ماهه سال 90 خبر داد و گفت: در طول شبانه روز به طور میانگین 75 نوزاد در استان به دنیا می‌آیند.

خسروی‌زاده ادامه داد: در 8 ماهه امسال 5 هزار و 65 نفر فوت کرده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از رشد 1.5 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اظهار تاسف از روند افزایشی درخواست‌های تغییر نام در استان کردستان، آن را نتیجه ناآگاهی در زمان نام‌گزینی برای نوزادان خواند و تصریح کرد: توجه به نام‌گزینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید خانواده‌ها در ابتدا این مسئله را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان یادآور شد: امسال تاکنون 415 مورد درخواست تغییر نام به این اداره کل ارائه شده که با 217 مورد آن موافقت شده است.

وی در پایان اسامی محمد، آرسام، آرتین، ماهان و ماردین را به ترتیب بیشترین اسامی برای فرزندان پسر در استان عنوان کرد و گفت: باران، فاطمه، هستی، نارین و نیان نیز 5 اسم برتر دختران در این استان است.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول