اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:

ارائه مدل زندگی غربی عامل افزایش آمار طلاق است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از افزایش ثبت ازدواج‌های زیر یک سال در مازندران خبر داد و افزود: ارائه مدل زندگی غربی از عوامل افزایش آمار طلاق است.

ارائه مدل زندگی غربی عامل افزایش آمار طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، زهرا شرف‌الدین صبح امروز در همایش حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر در جمع اساتید و دانشجویان این مرکز آموزش عالی اظهار داشت: خداوند بهترین برنامه‌ها را برای سعادت انسان‌ها طراحی کرد تا او بتواند در کمال آرامش و اطمینان زندگی کند.

وی افزود: تا خدا را باور نداشته باشیم حتی ظرفیت درک ذره‌ای از عشق او را نسبت به خودمان نداریم، خداوند نخواسته آنچه را که از سوی رسولان خود در اختیار بشریت گذاشته باعث ظلم به انسان شود، او بی‌نیاز مطلق است و منفعتی از ظلم به بندگان خود نمی‌برد بلکه این انسان‌ها هستند که با عمل نکردن به دستورات الهی به خود ظلم می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال همه امکانات در دانشگاه جمع شده تا دانشجو بتواند در یک محیط علمی به خوبی درس بخواند و برای خود و جامعه مفید باشد، حال اگر کسی از این امکانات استفاده نکرد و به دنبال اهداف دیگری رفت مقصر دانشگاه نیست، خود او است که به بیراهه رفته است.

شرف‌الدین گفت: خداوند دنیا را خلق کرد تا انسان را به بهشت ببرد، او پیچیدگی‌های وجود انسان را می‌داند و قوانین را خلق کرده تا انسان به آرامش برسد، آنها که مسیر درست را انتخاب کردند به آرامش ابدی خواهند رسید و این وعده حق تعالی است.

* خانواده تجلی‌گاه صفات الهی

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بهترین جایگاهی که انسان می‌تواند صفات الهی را در خود تجلی ببخشد خانواده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این باره تصریح کرد: در یک خانواده متعالی است که می‌توانیم محبت، عشق، عاطفه، صمیمیت، از خودگذشتگی، کمک، صداقت، ایمان و خیلی دیگر از صفات پسندیده را کاملاً درک کنیم و از آن لذت ببریم.

* زندگی‌های زیر یک سال

شرف‌الدین به آمار تکان دهنده‌ای از میزان طلاق در استان اشاره و خاطر نشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون با بررسی انجام شده از مدت زمان ازدواج تا طلاق به این نتیجه رسیدیم که این میزان به زیر یک سال رسیده است.

وی افزود: این آمار یعنی اینکه آدم‌ها بزرگ نشدند، نفهمیدند کجای دنیا هستند، نقشه راه کجاست، مقصد کجا است، هدف چیست، فکر کردند که زندگی یعنی بیرون رفتن، آرایش کردن، خندیدن، خوردن و خوابیدن.

این مسئول به موضوع آرایش زنان در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: آرایش زن برای خانواده و برای انسان‌سازی است نه برای خیابان و انسان‌سوزی.

* تکنیک‌های غربی اوضاع را بدتر کرد

شرف‌الدین اظهار داشت: زمانی علت طلاق را نبود شناخت کافی بین طرفین اعلام کردند و به این بهانه گفتند بهتر است دختر و پسر مانند تکنیک غربی‌ها قبل از ازدواج با هم مدتی صحبت کنند و بیرون بروند تا ببینند آیا می‌توانند با یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنند یا خیر.

وی افزود: اما این روش نه تنها راه به جایی نبرد بلکه اوضاع را بدتر و به یکی از مهمترین عوامل تزلزل خانواده‌ها تبدیل شد و دیدیم نه تنها آمار طلاق بالاتر رفت بلکه فاصله بین زندگی مشترک تا جدایی هم بسیار کم شد.

* هر فردی برای تغییر خود به خودش سزاوارتر است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عفاف و حجاب در تمام دوران زندگی زن و مرد جاری و ساری است، خاطر نشان کرد: هر کس در هر جایگاهی که هست باید کار فرهنگی انجام دهد و هر کس برای تغییر و تحول خود به خودش سزاوارتر است.

وی در ادامه گفت: طلاق‌های عاطفی، ورود تکنیک‌های غربی و ارائه مدل و سبک زندگی غربی در کانون خانواده‌ها، کار نکردن زن در منزل به بهانه تساوی حقوق زن و مرد، تماشای فیلم‌های مستهجن به ویژه از طریق ماهواره‌ها، مدیریت نکردن غرایض عاطفی و دوستی با جنس مخالف و در نتیجه شکست‌های عشقی از مسائلی هستند که با درک نکردن عشق و محبت خداوند و نبود برنامه و نقشه راه زندگی با آنها روبرو هستیم.

پایان بخش همایش حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر، پرسش و پاسخ بود.

* حجاب برای همه انسان‌ها است

فردی پرسید چرا حجاب فقط برای مسلمان‌ها است و غیرمسلمان‌ها حجاب ندارند؟

شرف‌الدین پاسخ داد: آنها هم در دین خود حجاب دارند اما رعایت نمی‌کنند، زنانی که در کلیساها هستند حجاب دارند، حضرت مریم(ع) حجاب داشت نه اینکه مادر یکی از پیامبران بود به این خاطر که در آن دوران زنان حجاب داشتند اما اکنون می‌بینیم دنیای غرب با بی‌حجابی به نقطه‌ای رسیده که دیگر نمی‌داند چه برنامه‌ای را در پیش بگیرد، حتی کارشان به جایی رسیده که هر چند وقت عکس جدیدی از حضرت مریم می‌کشند و هر بار از حجاب آن حضرت کم می‌کنند.

وی افزود: می‌بینیم که دنیای غرب زن را به عنوان یک کالا می‌پسندد و بدون او نمی‌تواند تجارت کند.

دانشجوی دیگری پرسید مگر نه اینکه انسان باید شاد باشد پس چرا نمی‌گذارند ما اینطور باشیم؟

شرف‌الدین پاسخ داد: کسی نگفته که شاد نباشیم، اتفاقاً دین اسلام سفارش دارد که مؤمن باید گشاده‌رو، بشاش و شاد باشد.

وی افزود: با شادی‌های آلوده به حرام مخالفیم، رواج شادی‌هایی که به یک ناخوشی و بیماری ختم می‌شوند بزرگ‌ترین غم و اندوه است.

یکی از دانشجویان هم بر لزوم آموزش خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی تاکید کرد که شرف‌الدین پاسخ داد: فعالیت‌های فرهنگی، هم زمان بر و هم تدریجی است با اینکه چنین فعالیت‌هایی انجام شده است اما به هر حال صرف گذاشتن جلسات آموزش نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: نتیجه مطلوب زمانی است که خانواده خود بتواند این فرهنگ را گسترش دهد و بر کارآمدی دین باور داشته باشد.

شرف‌الدین بهترین برنامه فرهنگی را عمل به فرامین، دستورات قرآن، احادیث و روایات امامان معصوم و بزرگان دین دانست و خاطر نشان کرد: اگر این دستورات را به کار ببندیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش فارس، همایش حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر با تلاش بسیج دانشجویی، واحد فرهنگی و روابط عمومی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار شد و جمعیت هلال احمر بهشهر با برپایی چادر، پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود.

انتهای پیام/86001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول