اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر

سامانه الکترونیکی ثبت وقایع ازدواج و طلاق افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز در آیینی با حضور مسئولان استانی سامانه الکترونیکی ثبت وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق استان بوشهر افتتاح شد.

سامانه الکترونیکی ثبت وقایع ازدواج و طلاق افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این آیین گفت: این سامانه در راستای اجرای اهداف قوه قضاییه و به منظور تسریع در انجام امور مردم و تأمین امنیت روانی عمومی راه‎اندازی شده است.

حیدر بحرانی اظهار داشت: استقرار این سامانه زمینه ثبت آنلاین وقایع مربوط به ازدواج و طلاق و تبادل اطلاعات مربوط به این دو حوزه را به صورت فوری فراهم می‏کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در همه زمینه‎های مرتبط با ثبت خدمات‎رسانی‎های بیشتر و بهتری به مردم در همه سطوح داشته باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز در این آیین گفت: راه‎اندازی سامانه ثبت ازدواج و طلاق یکی از موارد بسیار با اهمیت و لازم بین ثبت اسناد و ثبت احوال از نظر ارتباط کاری است.

محمود بهرسی افزود: از سالیان دور ثبت سنتی این وقایع مشکلات زیادی را برای مسئولان این دو حوزه و مردم ایجاد کرده بود و مکانیزه کردن این اطلاعات با جدیت در دستور کار قرار گرفت و انتظار داریم به‌زودی ثبت دیگر وقایع مربوط به املاک و اسناد نیز مکانیزه شود.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت ازدواج و طلاق در پنج بخش ثبت ازدواج، طلاق، رجوع، فسخ نکاح و بذل مدت ایجاد شده که ثبت همه این وقایع به صورت آنلاین انجام می‏شود.

بهرسی ادامه داد: این سامانه با هدف ساماندهی آمار، جلوگیری از جعل اسناد و ازدواج‎های متعدد و غیرقانونی بر بستر خصوصی سازمان ثبت اسناد و املاک راه‎اندازی شده که از امنیت اطلاعاتی لازم برخوردار است. 

وی بیان کرد: این سامانه پیش از این در استان‎های تهران، البرز و اصفهان به صورت پایلوت اجرا شده و امروز در استان بوشهر راه‎اندازی می‏شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز گفت: استقرار سامانه الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق کمک موثری در تأمین امنیت حقوقی افراد و تبادل سریع اسناد بین دو سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک است.

کیومرث صالحی‌نیا ادامه داد: این سامانه از هر نظر می‎تواند امنیت حقوقی مردم را تأمین کند و نوید موثری در این زمینه به شمار می‏رود.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول