اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان تاکید کرد

ارتباط تنگاتنگ نظام آموزشی و خانواده برای پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: برای پیشگیری از آلودگی جوانان و نوجوانان به اعتیاد، نظام تعلیم و تربیت و خانواده‎ها باید ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

ارتباط تنگاتنگ نظام آموزشی و خانواده برای پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان در سال‌جاری اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه‎ها به همان میزانی که با دانش‎آموز و دانشجوی خود ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارند، باید با والدین و خانواده‎های آنها هم ارتباط داشته باشند و این ارتباط باید دو سویه باشد.

وی ادامه داد: آنچه که زندگی انسان را مطلوب و انسانی می‎سازد، افزایش دانش همراه با ارتقا بینش است که چگونه زیستن و مهارت‎های ارزشمند زندگی را به انسان می‎آموزد و همراه بودن این دو ویژگی سبب جامعیت انسان می‎شود و پشتوانه قابل اعتمادی برای زندگی انسانی است.

جمشیدی ابراز داشت: طی یک سال گذشته دستگیری و درمان بیش از 500 نفر از معتادان بی‎خانمان و پرخطر تزریقی باعث شد تا چهره شهرهای استان تا حدود زیادی از این تصاویر زشت و زننده پاک شود و در حال حاضر با توجه به محدودیت‎هایی که وجود دارد ما صراحتاً اعلام میداریم آمادگی دستگیری معتادان مشمول پروتکل ماده 16 در هر زمانی در استان گلستان وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که در مراکز ترک اعتیاد استان وجود دارد، باید بیشتر به توسعه مراکز m.m.t ،d.i.c ،Tc و کمپ‎های خودمعرف ترک اعتیاد بپردازیم و افزایش ظرفیت در این مراکز و ایجاد مراکز بیشتر در دستور کار شورای هماهنگی موادمخدر استان قرار داشته باشد.

وی اذعان داشت: توسعه کمپ‎های ماده 15 باید در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قرار داشته باشد و این کمپ‎ها و عوامل آنها که خدمات ارزشمندی را در حوزه ترک اعتیاد در استان انجام می‎دهند مورد تشویق قرار بگیرند.

در این جلسه محمد آقاپور ریاست کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته درمان پرداخت و متذکر شد: 105 مرکز mmt در استان گلستان وجود دارد که بیش از 11 هزار نفر برای دریافت داروهای جایگزین به این مراکز مراجعه می‎کنند و تحت درمان قرار گرفته‎اند و این افراد از وضعیت این مراکز و شرایط بهبودی خود رضایت کامل دارند.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول