اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت هفته پژوهش و توسط ارشاد اسلامی:

600 جلد کتاب با موضوعات مختلف در لنده توزیع شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده گفت: به مناسبت هفته پژوهش، بیش از 600 جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی در لنده توزیع شد.

600 جلد کتاب با موضوعات مختلف در لنده توزیع شد

اسماعیل زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده با اشاره به اهمیت پژوهش در دین مبین اسلام اظهار کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور بوده و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم آن کشور استوار است.

وی با بیان اینکه نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی، یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود، ادامه داد: موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.

مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده خاطر نشان کرد: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نیافته و دچار سکون و رکود خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نبوده و از این رو یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است و اصولاً پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی داشته و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش بوده است، به طوری که حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافته صنعتی گویای این واقعیت است.

وی افزود: دین اسلام اقیانوسی بی‌کران از دانایی و علوم مختلف را بر روی انسان می‌گشاید و اهمیتی که دین اسلام به اندیشه، علم‌آموزی و پژوهش داده است، بسیار شایان توجه است.

مسئول نمایندگی فرهنگ و  ارشاد اسلامی لنده گفت: کتاب‌های مذهبی از قرآن و نهج‌البلاغه گرفته تا سایر کتاب‌های حدیثی، سرشار از علوم مختلف و دانستنی‌های گوناگون بوده و بر عهده دانشمندان اسلامی است که در این اقیانوس بی‌کران غواصی کنند و مرواریدی از دانایی به قدر توان خود به جامعه اسلامی هدیه کنند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ارشاد اسلامی در هفته پژوهش یادآور شد: در هفته پژوهش امسال بیش از 600 جلد کتاب برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان نخبگان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اصحاب فرهنگ و هنر شهر لنده توزیع شد.

زارعی افزود: این کتاب‌ها با موضوعات دینی، تاریخی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی بوده‌اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لنده ابراز داشت: سومین مرحله در سال 91 است که کتاب با عناوین مختلف در سطح شهر و عموم مردم توزیع می‌شود.

وی اذعان داشت: 4 مرحله توزیع کتاب در میان 18 کانون فعال فرهنگی هنری مساجد و بخش از جمله شهر و روستاها انجام شده است.

زارعی در پایان عنوان کرد: از طرف نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده نزدیک به 70 بن‌کارت الکترونیکی کتاب میان اعضاء شورای فرهنگ عمومی بخش، اصحاب رسانه، هنرمندان و مدیران با اعتباری بالغ بر 14 میلیون ریال توزیع شد.

انتهای پیام/2571/ذ/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول