اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هم‌اندیشی استاندار با رسانه‌ها مطرح شد

تبدیل کتابخانه مستوره اردلان به مرکز فرهنگ و هنر ادبیات کردی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان از تبدیل کتابخانه مستوره اردلان به مرکز فرهنگ و هنر ادبیات کردی خبر داد.

تبدیل کتابخانه مستوره اردلان به مرکز فرهنگ و هنر ادبیات کردی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌‌آبادی بعد از ظهر امروز در نشت هم‌اندیشی اصحاب رسانه استان با استاندار و رئیس دانشگاه کردستان در سنندج اظهار کرد: به منظور تبدیل این کتابخانه به مرکز فرهنگ و هنر، اداره‌کل ارشاد اسلامی استان تفاهم‌نامه‌‌هایی را با برخی از ادارات منعقد کرده است.

به گفته وی، طبق یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان، آثار نویسندگان و شعرای کرد زبان منطقه جمع‌آوری و بعد از راه‌اندازی این مرکز در آنجا نگهداری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان در ادامه از پیشرفت 25 درصدی تهیه اطلس فرهنگی استان خبر داد و گفت: کار تهیه این اطلس از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 25 درصد در حال اجراست.

میمنت‌آبادی در ادامه با اشاره به هفته پژوهش، از اجرایی شدن چهار پروژه تحقیقاتی در این اداره‌کل خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ اجرای تحقیقات علمی با توجه به نیاز و ظرفیت‌های استان و عملیاتی کردن آنها نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت.

وی در ادامه رفع مشکلات رسانه‌های محلی استان را از اولویت‌های این اداره‌کل برشمرد و تصریح کرد: به همین منظور در طول هفته گذشته با متولیان نشریات محلی جلساتی برگزار و موضوع نیز در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان از آگهی‌های تبلیغاتی به عنوان یکی از منابع تأمین مالی رسانه‌ها نام برد و گفت: متاسفانه در این حوزه به درستی کار نشده و بسیاری از آگهی‌های ادارات توسط عده‌ای خاص قبضه شده است.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از این مهم برنامه‌ریزهای خوبی در راستای تقسیم‌بندی منصفانه آگهی‌ها در بین رسانه‌ها انجام شده و بر کار روابط عمومی‌ها نیز نظارت بیشتری خواهد شد.

وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های چاپ و نشر نشریات محلی نیز راه‌اندازی یک چاپخانه در سطح استان به عنوان ضرورتی در این حوزه، دنبال و در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کردستان در پایان از ساماندهی و رفع مشکلات خبرنگاران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: منکر آن نیستم که در زمینه ساماندهی و رفع مشکلات اصحاب رسانه کم‌ کاری و ضعف‌های صورت گرفته اما امیدواریم با همکاری خود خبرنگاران بتوانیم با رفع مشکلات خبرنگاران رسانه‌های استان را تقویت کنیم.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول