اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

بازدید چشمگیر مسافران از زیارتگاه‌ خواهر امام رضا (ع) سربیشه

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه از بازدید چشمگیر مسافران نوروزی از زیارتگاه‌ خواهر امام رضا (ع) در سربیشه خبر داد.

بازدید چشمگیر مسافران از زیارتگاه‌ خواهر امام رضا (ع) سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند غلامرضا حسین‌پور در بازدید از زیارتگاه بی‌بی زینب خاتون اظهار داشت: در این شهرستان چندین بقعه مبارکه متعلق به امامزادگان وجود دارد که مشهورترین بقاع متبرکه این شهرستان آستانه مبارکه بی‌بی زینب‌خاتون (س) خواهر امام هشتم است که واقع در روستای کاهی بخش مود در 52 کیلومتری شهرستان سربیشه و در بخش مود در مجاورت روستای کاهین واقع شده است.

وی ادامه داد: از شجره‌نامه این بانوی بزرگوار اسناد و مدارکی در دست نیست، ولی طبق اعتقاد شدید مردم و آنچه در کتاب بهارستان مرحوم آیتی آمده است این بانوی بزرگوار دختر امام موسی کاظم(ع) است.

فرماندار سربیشه گفت: مزار کاهی از مشهورترین بقاع متبرکه در سطح استان خراسان جنوبی است که به دلیل ارادت ویژه مردم و دیدن کرامات متعدد از این امامزاده بزرگوار که شرح برخی در کتاب بهارستان آمده است و به دلیل آب و هوای مطبوع و منطقه سیاحتی و تفریحی، همه روزه پذیرای خیل عظیمی از زوار است.

حسین‌پور اضافه کرد: در زمینه‌های گردشگری جاذبه‌های طبیعی مطلوبی در این شهرستان وجود دارد که با ساماندهی و توسعه این قابلیت‌ها، علاوه بر جذب گردشگر منافع اقتصادی مطلوبی عاید منطقه خواهد شد.

وی روستاهای چنشت، ماخونیک و آب ترش سربیشه را از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان عنوان کرد و گفت: پروژه آب ترش سربیشه توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول