اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ارزآوری گردشگران می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

خبرگزاری فارس: دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از شاخص‌های ارزآوری در کشور ورود گردشگران است که این ارزآوری می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود و با توجه به گردشگران، اقتصاد فاقد نفت را تجربه کرد.

ارزآوری گردشگران می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

الیاس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: کسب درآمد و افزایش سرمایه از صنعت گردشگری از قابلیت بالایی برخوردار است و امروزه توریسم بزرگترین و رو به‌ رشدترین بخش‌های فعالیت‌های خارجی اقتصادی در تمام کشورها به شمار می‌رود.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کشورها نفت و منابعی جهت تامین نیاز اقتصادی کشور خود ندارند و با توجه به سودآوری صنعت گردشگری با استفاده از این صنعت بسیاری از منابع خود را تامین می‌کنند.

طاهری خاطر نشان کرد: در کشور ایران با توجه به داشتن مکان‌های گردشگری مانند آثار باستانی و طبیعی باید با سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های لازم را به وجود آورد تا گردشگران به سوی کشور جذب شوند.

وی تاکید کرد: یکی از شاخص‌های ارزآوری در کشور ورود گردشگران است که این ارزآوری می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود و با توجه به گردشگران، اقتصاد فاقد نفت را تجربه کرد.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صنعت گردشگری از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و در کسب درآمد و ایجاد اشتغال نقش بسزایی را بازی می‌کند که در این زمینه باید در جمهوری اسلامی ایران کار شود و به سرمایه‌گذاران با حمایت خود کمک کنیم تا این صنعت در اقتصاد کشور شکوفا شود.

طاهری یادآور شد: آماده‌سازی امکانات رفاهی و اقامتی و دیگر شرایط  سبب استقبال بیشتر گردشگران می‌شود.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در جذب و توسعه گردشگری سلامت اظهار کرد: بخش خصوصی باید در عرصه جذب گردشگران به طور جدی وارد شود که با ورود این بخش موفقیت‌های خوبی برای کشور به ارمغان می‌آید.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با پرداختن به تمام عواملی که جذب گردشگران را بیشتر می‌کند قطعاً در آینده کسب و کار کشور رونق می‌گیرد و شرایط خوبی در این حوزه برای کشور به ثمر می‌آید.

انتهای پیام/70001/خ/د1000                                                  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول