اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

بیمارستان رضوی منطقه نمونه گردشگری سلامت در ایران

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور گفت: بیمارستان رضوی به عنوان منطقه نمونه گردشگری سلامت در ایران انتخاب شد.

بیمارستان رضوی منطقه نمونه گردشگری سلامت در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدشریف ملک‌زاده ظهر امروز در نخستین روز سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی اظهار کرد: هفته گذشته با حضور رئیس جمهور کارگروه ملی زیارت در مشهد تشکیل شد و مشهد به عنوان منطقه بین‌المللی گردشگری زیارت در کشور انتخاب شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دیگر که در این کارگروه تشکیل شد لغو روادید از کشورهای جهان اسلام است که از دستاوردهای بزرگ برای مشهد به شمار می‌رود.

ملک‌زاده خاطر نشان کرد: مشهد جایگاه بین‌المللی دارد و کشورهای اسلامی نگاه ویژه‌ای به این شهر در حوزه گردشگری دارند. باید ظرفیت‌های مناسب را در این شهر در حوزه‌های مختلف در این شهر ایجاد کنیم و با برگزاری این کنفرانس‌ها و تعامل و تبادل اصطلاحات میان کشورهای اسلامی باید به دستاوردهایی برای کشور و کشورهای اسلامی دیگر ارائه شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: از مشکلات مهم گردشگری سلامت کشورهای اسلامی عدم وجود نقشه جامع و استاندارد در این حوزه هست که به رئیس اتاق بازرگانی کشور پیشنهاد می‌کنم که راه‌اندازی نقشه جامع کشورهای اسلامی را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه کشور عمارت قسمتی از هتل‌های خود را به توریسم اختصاص داده است، گفت: پروژه حلال و ارتباط توریسم با مسائل دینی در حوزه گردشگری سلامت کشور باید اجرا شود که در این راستا آمارها نشان می‌دهد ظرفیت توریسم و گردشگری که در این مناطق حضور دارند 30 درصد از مراکز دیگر بیشترند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: ایران و کشورهای اسلامی باید نمایندگی توریسم حلال را در کشورهای هدف راه‌اندازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری سلامت کشورهای اسلامی برای رشد اقتصادی باید به گردشگری به عنوان یک محصول فرهنگی و اجتماعی نگاه کند و زمانی در این حوزه به موفقیت می‌رسیم که استانداردسازی فرهنگی را در کشورهای اسلامی نهادینه کنیم.

ملک‌زاده تاکید کرد: این نمایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی باید در کشور عملیاتی شود و در راستای توصیه گردشگری سلامت زیرساخت‌های این حوزه را تقویت کرد. پایگاه الکترونیکی گردشگری سلامت و زیارت باید راه‌اندازی شود که با توجه به ظرفیتی که بیمارستان رضوی و مشهد در راستای ارائه خدمات پزشکی برتر دارد، نخستین پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری سلامت باید در خراسان رضوی راه‌اندازی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری شده است امیدوارم در سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر همایش بین‌المللی سلامت را در کشور برگزار کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور خاطر نشان کرد: بیمارستان رضوی به عنوان منطقه ملی گردشگری سلامت در ایران شد که در این راستا باید در توسعه گردشگری سلامت کشور اقدامات مؤثرتری را به انجام برساند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول