اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تجهیزات نرم‌افزاری مشهد در گردشگری سلامت مناسب است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد دارای ظرفیت‌های مناسب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای توسعه گردشگری سلامت است.

تجهیزات نرم‌افزاری مشهد در گردشگری سلامت مناسب است

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد، اظهار کرد: گردشگری در دنیای امروز با عنوان صنعت پویا و مطرح معرفی می‌شود.

فیاضی با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از تاثیرگذارترین گام‌های توسعه اقتصادی است، خطر نشان کرد: گردشگری با تعامل و تبادل بیشتر سبب ایجاد قرابت‌ در افکار و ایده‌ ملت‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها با حداقل ظرفیت‌ها در بخش گردشگری درآمدزایی عظیمی از حوزه توریسم و گردشگری دارند و این در حالی است که ایران با ظرفیت عظیم خود بسیار کمرنگ به این مقوله پرداخته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گردشگری مذهبی را در مشهد عین شکوفایی و سرآمد قطب گردشگری مذهبی توصیف کرد و ادامه داد: استان‌های شمالی و غربی کشور اکوتوریسم بالایی دارند و برخی استان‌ها اکوتوریسم مذهبی؛ در بخش گردشگری سلامت اکوتوریسم سلامت و درمان در دو بخش قابل تعریف است.

فیاضی تاکید کرد: مواهب طبیعی چون دریاچه‌های آب گرم در کشور با اثربخشی در بهبود بیماری از مواهب طبیعی گردشگری سلامت شمرده می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش درمانی، بیمارستان‌هایی چون رضوی مشهد می‌تواند قطب درمانی و گردشگری تلقی شود و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این بیمارستان عامل مهمی در توسعه گردشگری سلامت است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی به گردشگران، تاثیرات مهمی بر اقتصاد و درآمدزایی و همچنین تاثیرات فرهنگی و انسانی دارد.

فیاضی با بیان اینکه ایران اسلامی در بخش علوم پزشکی پیشرفت‌های چشمگیر دارد و این قطب علمی توانایی تبدیل به قطب سلامت را دارد اظهار کرد: روند پیشرفت علوم پزشکی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست اما هنوز نیازمند گام‌های بلندی در این عرصه برای توسعه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورهای اسلامی در روند تحولات محیطی با تاثیر گرفتن از دو جریان توسعه و یا سقوط درمانی را تجربه کردند؛ برخی کشورها چون ایران در این مسیر رشد و توسعه درمانی را از آن خود کردند و برخی ملل دیگر به دلیل عواملی چون فقر اقتصادی سیر نزولی و سقوط را تجربه کردند.

فیاضی برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری کشورهای اسلامی را بستری مناسب و مطلوب در مسیر ترویج و توسعه گردشگری توصیف کرد.

انتهای پیام/70002/ی/د1000                                    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول