اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی خبر داد

رونمایی از سایت گردشگری کشورهای اسلامی

خبرگزاری فارس: در سومین کنفرانس گردشگری سلامت، از سایت گردشگری سلامت کشورهای اسلامی رونمایی می‌شود.

رونمایی از سایت گردشگری کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدرضا کرباسی صبح امروز در افتتاحیه سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این کنفرانس اظهار کرد: گردشگری سلامت ،مسافرت بیمار به سایر کشورها به منظور دریافت خدمات درمانی و بازتوانی است که نه تنها صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود بلکه کیفیت برتر خدمات درمانی را به همراه دارد.

کرباسی گفت: گردشگری سلامت در کشورهای جهان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است اما تعداد معدودی از کشورهای اسلامی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کشورهای اسلامی از قابلیت مطلوبی برای ارائه خدمات درمانی و گردشگری برخوردار هستند و می‌توانند با اعتبار بخشی به معیارهای کیفیت در توسعه‌ گردشگری سلامت نقش خود را ایفا نمایند.

دبیر اجرائی سومین کنفرانس گردشگری سلامت بیان کرد: گردشگری در سطح جهان متفاوت است و زمینه‌های خاصی برای ورود به آن لازم است و با تدوین خدمات پزشکی و درمانی مناسب می‌توان در این زمینه تأثیرگذار بود.

وی بیان داشت: کشورهای اسلامی می‌توانند با پیشرفت در گردشگری سلامت سهم قابل توجهی از بازار 100 میلیارد دلاری این صنعت را به خود اختصاص دهند.

کرباسی عنوان کرد:در سومین کنفرانس گردشگری سلامت اهداف جنبه ساختاری برای کشورهای اسلامی دارند و یکی از آنها استاندارد اعتبار بخشی بیمارستانهای جهان اسلام با مشارکت و همکاری مجموعه‌های فعال کشورهای اسلامی است.

دبیر اجرائی سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف این کنفرانس بررسی هزینه‌های بالای خدمات درمانی است که در حال حاضر استفاده می‌شود و باید تلاش کنیم تا هزینه درمان و گردشگری را در کشورهای اسلامی کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید تسهیلات مناسب برای گردشگران فراهم شود افزود: بیمه خدمات درمانی مشترک در غالب کشورهای اسلامی یکی از مهمترین مبحث‌های این کنفرانس به شمار می‌رود و در راستای هم‌افزایی پوشش بیمه‌ای متقابل در کشورهای اسلامی می‌توان از آن بهره گرفت.

کرباسی اظهار داشت: از مهمترین دستاوردهای این کنفرانس رونمایی از سایت گردشگری کشورهای اسلامی به منظور تبادل اطلاعات میان آنها و گردشگران سلامت است که باعث هم‌افزایی این صنعت در کشورهای اسلامی می‌شود.

دبیر اجرائی سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی افزود: یکی از موفقیت‌های این کنفرانس برگزاری بیست و دومین کمیته برنامه‌ریزی سازمان گردشگری اکو است که در راستای توسعه گردشگری کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول