اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

موانع انتقال شرکت سرب زنجان برطرف شود/ آلودگی‌ دغدغه مردم زنجان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: موانع انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران در استان زنجان برطرف شود.

موانع انتقال شرکت سرب زنجان برطرف شود/ آلودگی‌ دغدغه مردم زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی ظهر امروز در جلسه شورای مواد غذایی شهرستان زنجان اظهار داشت: از شهریور ماه سال گذشته اقداماتی در زمینه انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زمین تعیین شده در اطراف روستای «چپ چپ» به منظور انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران، اقدامات مختلفی چون حفر چاه عمیق، کاشت 5 هزار اصله نهال، ایجاد مخزن آب زیرزمینی، تامین برق موقت و انتقال آب انجام شده است، خاطرنشان کرد: آمادگی‌های لازم به منظور آغاز عملیات انتقال پسماند‌های موجود در سایت جدید نیز وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مطالعاتی در زمینه تکنولوژی جدید «اینتک» به منظور استفاده در سایت جدید شرکت ملی سرب و روی ایران صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آن منطقه نیز سکونت وجود دارد و روستاها در حال توسعه هستند باید برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که مشکلات در سایت جدید نیز ایجاد نشود.

*رعایت زمان‌بندی برای انتقال شرکت سرب و روی ایران

وی با تاکید بر اینکه باید جابه‌جایی شرکت ملی سرب و روی ایران بر اساس زمان‌بندی مورد نظر و با تامین اعتبار صورت گیرد، یادآور شد: اگر این زمان‌بندی رعایت نشود آلودگی کارخانه سرب و روی ایران ادامه خواهد داشت.

معصومی با بیان اینکه تصمیم برای جابه‌جایی شرکت ملی سرب و روی ایران مسئولان را از پرداختن به سایر راه‌ها و روش‌های جلوگیری از آلودگی‌ها باز داشته است، اضافه کرد: باید موانع موجود بر سر راه جابه‌جایی برطرف شود وگرنه ضعف بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

وی هزینه‌های احداث و نصب مجدد تجهیزات را در محل سایت جدید شرکت ملی سرب و روی ایران بسیار بالا اعلام کرد و افزود: مجموع هزینه‌های انتقال این شرکت به محل جدید 936 هزار و 900 میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه به منظور انتقال تکنولوژی اینتک نیز به محل جدید شرکت ملی سرب و روی ایران 200 میلیون دلار اعتبار مورد نیاز است، یادآور شد: زمان مورد نظر به منظور پیاده‌سازی تجهیزات هشت ماه اعلام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع 37 ماه فرصت برای انتقال پروژه شرکت ملی سرب و روی ایران به محل جدید خود در نظر گرفته شده است.

معصومی با تاکید بر اینکه راه رهایی از مشکل آلودگی سرب و روی ایران در شهرستان زنجان جابه‌جایی و انتقال آن اعلام شده است، افزود: بر این اساس باید همه تلاش‌ها به منظور اجرای پروژه‌ متمرکز شود تا دغدغه‌های مردم زنجان نیز در این زمینه پایان یابد.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در انتقال شرکت ملی سرب و روی ایران به محل جدید سبب ضرر و زیان در این واحد شده است، ادامه داد: از طرفی نیز این شرکت به دنبال ارتقا و توسعه بازارهای رقابتی برای محصولات تولیدی خود نیست.

*اجرای مرحله دوم طرح شبنم در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شبنم در استان زنجان اظهار داشت: در این طرح به کالاهای وارداتی بارکد دو بعدی نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب بارکد شبنم بر روی کالاهای وارداتی امکان شناسایی کالای قاچاق و جعلی را به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می‌دهد، تصریح کرد: مردم نیز می‌توانند کالای مطمئن خریداری کنند.

معصومی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق بلافاصله پس از شناسایی پیگیری می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس گزارشات دریافتی کالاهای قاچاق به ویژه لوازم آرایشی نیز در استان کشف شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم ورود کالاهای قاچاق را در استان زنجان کنترل کنیم.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول