اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

رتبه ممتاز ایران در صنعت اکوتوریسم و گردشگری

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در زمره 10 کشور برتر دنیا در اکوتوریسم و گردشگری قرار دارد اما به اندازه ظرفیت آن کار نشده است.

رتبه ممتاز ایران در صنعت اکوتوریسم و گردشگری

قاسم احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: ایران در زمره 10 کشور برتر دنیا در اکوتوریسم و گردشگری است.

احمدی با بیان اینکه جذب توریست و گردشگر در کشور ساماندهی بسیار ضعیفی دارد، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در استان‌های شمالی کشور در محور گردشگری طبیعی و تفریحی، و در برخی استان‌ها در محور گردشگری مذهبی و برخی تاریخی ظرفیت و فرصت‌های ارزنده‌ای داریم اما بدون برنامه‌ریزی فقط منتظر حضور اختیاری آنان هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث گردشگری سلامت باید زمینه را در حوزه ارتقا و توسعه فضای درمانی، تجهیزات و نیروهای متخصص آماده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان درمانی در برخی مناطق، گفت: کلان‌شهرها در حوزه توسعه گردشگری باید به نحوی کار کنند که یک حوزه سبب توسعه حوزه دیگر شود.

احمدی ادامه داد: برخی از استان‌ها علیرغم اینکه جزو قطب‌های گردشگری تفریح کشور هستند، اما از امکانات درمانی بی‌بهره هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی وابستگی به درآمد نفتی را تهدید و خطر اقتصاد توصیف کرد و گفت: گردشگری سلامت در بخش ارزآوری و اشتغال‌زایی هم به نوعی سبب خودکفایی و هم ارزآوری و تولید ثروت می‌شود.

احمدی اذعان کرد: رکود در بخش گردشگری سلامت ریشه در نابسامانی مدیریت داخلی دارد و انتقادی به ملل همجوار و دیگر کشورها نیست چرا که تا اقدام، تبلیغ و معرفی از جانب کشور صورت نگیرد این حوزه ناآشنا باقی می‌ماند.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول