اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق صنعت و معدن کردستان مطرح کرد

مدیریت اشتباه موجب تعطیلی واحدهای صنعتی استان شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنایع و معادن کردستان گفت: با وجود تلاش بسیاری از مدیران اجرایی استان درصد بالایی از صنعت استان به علت مدیریت اشتباه در برخی بخش‌ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است.

مدیریت اشتباه موجب تعطیلی واحدهای صنعتی استان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور خاکسار ظهر امروز در دیدار فعالان اقتصادی استان با رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در شرایط کنونی که کشور در حال جنگ اقتصادی با دشمن است فعالان عرصه اقتصاد سربازان خط مقدم این نبرد هستند.

وی با اشاره به تلاش مدیران اجرایی استان برای رونق بخش صنعت و معدن و افزایش شتاب رشد و توسعه کردستان گفت: متأسفانه برخی تعلل‌های مدیریتی در این مسیر موجب شده تا واحدهای صنعتی متحمل ضرر و زیان هنگفتی شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر صنایع نیاز به تزریق سرمایه در گردش دارند، خاطر نشان کرد: افزایش نرخ تورم و پایین آمدن ارزش پول ملی موجب شده تا قدرت خرید تجار به یک سوم کاهش یابد.

خاکسار از عدم تخصیص اعتبارات از سوی بانک‌ها گلایه کرد و افزود: سخت‌گیری زیاد و بهره بالای تسهیلات رمق واحدهای صنعتی را گرفته است.

وی به مشکلات شدید این واحدها در سال تولید ملی اشاره و خاطرنشان کرد: مالیات امور گمرکی بر صادرات، مشکلات برگرداندن ارز خارجی به کشور، و نبود سرمایه در گردش از عمده‌ترین این معضلات است.

رئیس اتاق صنعت و معدن صادرات کردستان را راه‌کار اساسی مقابله با تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: باید با صادرات خلا ناشی از کمبود ارز نفتی جبران و به صنایع استان کمک شود.

وی نوسان قیمت مواد اولیه را مشکل بزرگ دیگر در این راستا عنوان و اظهار کرد: در شرایط کنونی واحدهای صنعتی هر ماه با افزایش و نوسان قیمت‌ها روبرو هستند که باید تدابیری اندیشیده شود تا مواد اولیه به قیمت مناسب تهیه شود.

خاکسار فرایند بازرسی را 5 مرحله عنوان کرد و گفت: انتخاب موضوع، تعیین معیارها، جمع‌اوری اطلاعات، مقایسه با استانداردها و عکس‌العمل لازم در صورت مغایرت با استانداردها مراحل این فرایند است.

وی با بیان اینکه معیارهای کنترل و نظارت با توجه به اوضاع کنونی باید تغییر کند خاطر نشان کرد: اندازه‌گیری و گزارش ‌ها باید روزانه شود، خلا‌ها برطرف و معیارها اصلاح شود.

وی همچنین خواستار تشویق مسئولان موفق و برخورد قاطع با مدیران محافظه کار شد و تاکید کرد: باید با قانون دوران جنگ با مدیران کم شهامت برخورد شود.

خاکسار در پایان با قدردانی از زحمات مدیران اجرایی استان و نظارت مناسب سازمان بازرسی کشور ابراز امیدواری کرد با همت مسئولین، فعالان اقتصادی استان عاملی برای رشد و توسعه استان شوند.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول