اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

تمدن صنعتی دیگر نمی‌تواند سرپا بماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: تمدنی که بر اساس سبعیت، درندگی و غارت منابع کشورهای دیگر شکل گرفته است دیگر نمی‌تواند سرپا بماند.

تمدن صنعتی دیگر نمی‌تواند سرپا بماند

به گزارش خبرگزاری از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر اظهار داشت: استکبار در مدت چند دهه به آرامی و با یک برنامه‌ریزی تدریجی سبک زندگی مردمان بسیاری از کشورهای آسیایی و خاورمیانه را تغییر داد.

وی افزود: فاصله گرفتن مردمان کشورها از مسیر زندگی سنتی در راستای احیای فرهنگ مصرف‌زدگی و فعال کردن بازارهایی برای کالاهای استکبار انجام شد.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مقابل این توطئه استکبار، سبک زندگی و اصول سبک زندگی ایرانی اسلامی را مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: امروز تمدن صنعتی مرده‌ای متحرک را می‌ماند که تنها با پول، علم و فناوری سر پا مانده است.

وی تصریح کرد: بصیرت، معرفت عمیق حیات، معنویت، اقتصاد پویا و بهره‌مندی منطقی از نعمات دنیوی بدون مصرف‌زدگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی را در چارچوب قوانین ملی و اسلامی می‌سازند.

ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح خاطرنشان کرد: دانشگاه و حوزه با حرکتی همگون و متناسب ‌می‌توانند رشد و بالندگی کشور را رقم بزنند.

وی ادامه داد: این دو حوزه در کنار یکدیگر و با شناخت متقابل از ظرفیت‌های هم می‌توانند در تحولات منطقه و نهضت بیداری اسلامی، رسالت خطیر خود را به انجام برسانند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: اکنون که نهضت‌های بیداری اسلامی به مرحله نظا‌م‌سازی رسیده‌اند استکبار سعی می‌کند یا این انقلاب‌ها را منزوی و یا در راستای اهداف خود منحرف کند.

وی همچنین ابراز داشت: برای تامین منافع استکبار هیچ گروهی بهتر از خواص نمی‌تواند به طور غیرمستقیم اجرا کننده ایده‌های استعمار باشد.

ایمانی ادامه داد: اگر در این شرایط نخبگان، دانشگاهیان و صاحب‌نظران در تاثیر استکبار قرار گیرند انقلاب‌های منطقه شکسته شده یا به بیراهه می‌رود.

وی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان مرکز رشد و بالندگی نظام دینی با برگزاری اجلاس «استادان دانشگاه‌های جهان اسلام و بیداری اسلامی» و انتقال تجارب، راهبردهای حرکت را با این خواص در میان گذاشت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز بیان کرد: پوشیدن لباس‌هایی که به پرچم و نقوش بیگانه غربی نقاشی شده دارای اشکال است.

حجت‌الاسلام علی سقاچی با انتقاد از وضعیت حجاب فروشندگان خانم در فرودگاه شیراز خواستار آن شد که این افراد در ابتدا ارشاد و در صورت لجبازی اخراج شوند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول